شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام آشتیانی

حوزه/ معاون جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: برگزاری مراسم‌های مختلط در سفارت خانه‌های کشورهای غربی تعمدی و با برنامه ریزی قبلی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا آشتیانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با انتقاد از کوتاهی وزارت امور خارجه در برخورد با اقدامات اخیر در سفارت‌خانه‌های برخی از کشورهای غربی اظهار داشت: بر اساس قوانین دیپلماتیک سفارت‌خانه‌های کشورهای خارجی باید قوانین کشورهای میزبان را رعایت کنند.


وی با تعمدی دانستن اقدامات اخیر سفارت‌خانه‌های ایتالیا و انگلستان در برگزاری مراسم‌های مختلط بیان داشت: در جمهوری اسلامی ایران قوانین شرع و اسلام برقرار است و این مهم را دیپلمات‌های خارجی به‌خوبی می‌دانند اما بااین‌وجود اقدام به برگزاری مراسم‌هایی می‌کنند که با شئونات اسلامی سازگار نیست.


حجت‌الاسلام‌والمسلمین آشتیانی بر ضرورت برخورد قاطع با این‌گونه اقدامات تأکید کرد و گفت: وزارت امور خارجه باید مقابل این‌گونه اقدامات بایستد و در واقع کوتاهی و عدم انجام‌ وظیفه این وزارتخانه منجر به رخ دادن این‌گونه مراسم‌ها شده است.


وی این‌گونه اقدامات را هدف‌دار و با برنامه دانست و تصریح کرد: بسیاری از سفارتخانه‌ها به‌خصوص سفارت‌خانه‌های غربی در بسیاری از امور داخلی کشور دخالت می‌کنند و بارها جاسوسی و دخالت‌های آن‌ها برملا شده است.

۳۱۳/۵۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha