پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سبک زندگی اسلامی

حوزه/ نماینده وزارت دفاع بابیان اینکه برنامه‌های بسیاری در بخش سبک زندگی اسلامی برای خانواده‌های کارکنان مجموعه نیروهای مسلح برگزار شده است، گفت: باید کودکان را به‌سوی مساجد سوق دهیم و آنان را با برنامه‌های متنوع جذب کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، خانم جعفری، پیش از ظهر امروز در افتتاحیه سومین دوره کارگاه آموزش برنامه‌ریزی حوزه خانواده ویژه مسئولان مجتمع‌های فرهنگی کوی‌های سازمانی ارتش، سپاه، ناجا و وزارت دفاع در استان‌های فارس، اصفهان، یزد و کرمان که در تالار امام(ره) مرکز آموزش علوم فنون شیراز برگزار شد، تبیین سبک زندگی اسلامی را موردتوجه قرارداد و اظهار داشت: سازمان عقیدتی وزارت دفاع با توجه به بیانات مقام معظم رهبری، مراکز فرهنگی و آموزشی‌هایی را در سطح کشور تأسیس کرده است.

وی بابیان اینکه برنامه بسیاری در بخش سبک زندگی اسلامی برای خانواده‌های کارکنان مجموعه نیروهای مسلح برگزار می‌شود، افزود: یکی از مراکز فرهنگی و آموزش وزارت دفاع در شیراز مرکز فرهنگی شهید دستغیب است که در طول ماه برنامه‌هایی را برای همسران کارکنان برگزار می‌کنند.

نماینده وزارت دفاع، به برنامه‌های این وزارتخانه برای خانواده‌های کارکنان نیروهای مسلح اشاره و خاطرنشان کرد: اجرای سبک زندگی اسلامی، برگزاری کارگاه‌های سواد رسانی‌ای، فضای مجازی و طب اسلامی ازجمله برنامه‌هایی است که به خانواده‌های کارکنان آموزش داده می‌شود.

جعفری تصریح کرد: برگزاری جشنواره دل نوشته‌ها ویژه خانواده‌های کارکنان نیروهای مسلح یکی دیگر از برنامه‌های این مجموعه است که در این برنامه از همسران می‌خواهیم برای ما دل نوشته ارسال کنند و پس‌ازآن با اجازه خود آنان دل نوشته‌ها پس از بازبینی برای همسران آنان ارسال می‌شود.

وی در ادامه بیان داشت: برگزاری مسابقات و مشاوره‌های فردی و گروهی که مشاوره‌های فردی آسیب‌شناسی شده و مشکلات را شناخته و برای برطرف کردن آن تلاش می‌کنیم، از دیگر برنامه‌های این مجموعه برای خانواده‌های کارکنان نیروهای مسلح به شمار می‌رود.

نماینده وزارت دفاع ابراز کرد: برگزاری طرح نظر نسنجی نیز می‌تواند موجب تداوم دوره‌ها و کارگاه‌ها شود، همچنین در همه برنامه‌ها از خانواده‌های شهدا نیز دعوت می‌شود که ویژگی‌های آنان الگویی برای دیگران با

وی در پایان بیان کرد: مراسم‌های ملی و مذهبی نیز هرساله با مشارکت خانواده‌ها انجام می‌شود.

در ادامه این همایش نیز سرهنگ زارعی نماینده ارتش در منطقه فارس اظهار داشت: یکی از برنامه‌هایی که در کوی‌های سازمانی اجراشده تشکیل بانک اطلاعاتی است.

وی به فضاسازی مساجد و مکان‌های فرهنگی کوی‌های سازمانی اشاره کرد و بیان داشت: اگر می‌خواهیم مانند بیمارستان‌ که در صورت تمیزی و مرتب بودن، حال خوبی به بیماران می‌دهد، حال خوبی به نمازگزاران بدهیم باید فضای مساجد و مراکز فرهنگی را زیباسازی کنیم، که الحمدلله باتدبیر ارشد عقیدتی سیاسی ارتش در منطقه فارس توانسته‌ایم فضای این مکان‌ها را در حد توان زیبا کنیم.

نماینده ارتش در منطقه فارس با تأکید بر اینکه باید در راستای فضاسازی مساجد و مجموعه‌های فرهنگی تلاش کنیم، تصریح کرد: باید کودکان را به‌سوی مساجد سوق دهیم و آنان را با برنامه‌های متنوع جذب کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha