جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سردار اسماعیل کوثری

حوزه/ سردار کوثری با اشاره به پیام های مواضع مقتدرانه رهبری در دیدار نخست وزیر ژاپن برای غربگراهای داخلی، گفت: برخی فقط می‌خواهند سرشان در آخور غربی‌ها باشد و حتی اگر بهترین صحبت‌ها را از زبان پیامبر خدا بشنوند، باز هم می‌خواهند وابسته و سرشان در آخور بیگانه‌ها باشد تا کارشان را بگذرانند.

سردار اسماعیل کوثری، در گفت و گو با خبرگزاری «حوزه» در تهران، با اشاره به فرمایشات و اقدام اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار نخست وزیر ژاپن اظهار داشت:  حضرت آقا خیلی شفاف، روشن، واضح و صریح موضوعاتشان را مطرح کردند؛ از جمله این که نیازی نمیبینیم که به پیام ترامپ پاسخ بدهیم، چراکه اینها چندین بار بدقولی کرده و به عهدشان عمل نکردند. رهبر معظم انقلاب اسلامی هم این موضوع را با صراحت بیان فرمودند که دقیقا مشابه سیاست حضرت علی بن ابی طالب(ع) و سیاست اسلام ناب بود،؛ زیرا ایشان نمیخواهند مردم را بازی بدهند و از جایگاه مردم که این قدر حمایت میکنند سوءاستفاده کنند.

 

خط مشی ولایت صریح است

جانشین قرارگاه ثارالله تهران تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی هیچ موقع چنین چیزی را دنبال نمیکنند، بلکه واقعیتهایی را دنبال می کنند که نفعش برای جامعه مسلمان سراسر جهان و خصوصا ایران و آزادیخواهان باشد و در نهایت این که کسانی که به انقلاب توجه دارند بدانند خط مشی ولایت صریح است، لذا به نخست وزیر ژاپن گفتند: «کشور ما کشور ژاپن را قبول دارد و میخواهد با هم در ارتباط باشیم، اما گلههایی هم داریم. برای آقای آبه احترام قائل هستیم، اما نسبت به آمریکا به هیچ وجه خوش‌بین نیستیم و مخصوصا این رئیس جمهور که این قدر دروغ میگوید». همین مسأله از نظر من حضرت آقا را از تمام سیاست مدارهای به ظاهر برجسته دنیا جدا میکند.

 

سیاست مداران دنیا جرأت نمیکنند با صراحت سخن بگویند

وی افزود: بیشتر سیاست مداران جرأت نمیکنند که با صراحت سخن بگویند، چون جایگاه و منافعشان را در نظر میگیرند. دیپلماسی جهان با دو طرف در حال پیشروی است و معضل اصلی نیز همین است که با صراحت تعیین تکلیف نمیکنند، حرف نمیزنند و صراحتا خط مشی خود را مشخص نمیسازند، ولی باید بگویم رهبر معظم انقلاب اسلامی این چنین عمل کردند که باعث خوشحالی همه مسلمانان، آزادیخواهان و مستضعفین جهان است.

 

در برجام به تعهدات عمل نکردند

سردار کوثری با اشاره به تأثیر موضع مقتدرانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در عرصه بینالمللی، خاطرنشان کرد: در عرصه بینالملل یک خط مشی است، اما بعضی از سیاست‌مداران دنیا نمیخواهند آن را قبول کنند که این نوع سیاست باید در سطح جهان باشد؛ یعنی اگر مثلا رئیس جمهور یا مسئول رده بالای کشوری به گفتهها و قولهای خود عمل نکرد، قطعا باید با او مقابله شود و محکم جلویش ایستاد، چراکه تعهداتی دارند. اگر اینها در برجام قولهایی دادند، چرا به آن عمل نکردند و پایبند نبودند؟ انسان نمیتواند چند بار از یک جا گزیده شود، بلکه باید نسبت به این مسأله توجه داشته باشد. مقام معظم رهبری خیلی صریح این موضوع را مشخص و اعلام کردند.

 

غربگراها حتی اگر صحبتها را از زبان پیامبر(ص) بشنوند باز هم قبول نمی کنند

وی با اشاره به این مطلب که موضع مقتدرانه رهبری چه پیامی میتواند برای غرب گراهای داخل کشور داشته باشد؟ گفت: اینها آدمهای ضعیف‌النفس و بسیار وابسته به بیگانه هستند که به نظر من حتی طرفدار کشور و ملت خود نیستند، به همین خاطر فقط میخواهند سرشان در آخور غربیها باشد و حتی اگر بهترین صحبتها را از زبان پیامبر خدا بشنوند، باز هم میخواهند وابسته و سرشان در آخور بیگانهها باشد تا کارشان را بگذرانند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha