پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
رئیس دانشگاه صنعتی قم

حوزه/ رئیس دانشگاه صنعتی قم از آمادگی این دانشگاه در صورت صدور مجوز از سوی وزارت علوم برای جذب دانشجویان خارجی از مهرماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، جلال رضایی نور و هیئت همراه شامگاه دوشنبه در دیدار با آیت الله اعرافی اظهارداشت: با توجه به جایگاه شهر مقدس قم به عنوان ام القری جهان اسلام و ارائه درخواست هایی از سوی دانشگاههای کشورهای منطقه به منظور تبادل دانشجو و ادامه تحصیل دانشجویانشان در مقاطع تحصیلات تکمیلی در صورت موافقت وزارت علوم آمادگی پذیرش و جذب دانشجویان خارجی به ویژه کشورهای منطقه را داریم.

عضو بنیاد ملی نخبگان افزود: دانشگاه صنعتی قم در سال 86 با سه دانشکده و25 رشته کارشناسی ارشد و 8 رشته کارشناسی فعالیت خود را آغاز کرد و هم اکنون با دوهزار و 200 دانشجو و 57 عضو هیئت علمی در خدمت سیستم آموزشی عالی کشور است.

پژوهشگر برتر علمی استان ادامه داد: با توجه به جایگاه معنوی و علمی قم توانسته ایم در برنامه های درسی و علمی دانشجویان متناسب با مقتضیات زمان در حرکت باشیم و موضوع اخلاق در فضای کار را به صورت جدی مد نظر قرار داده ایم.

رضایی نور بیان کرد: استفاده از ظرفیت های حوزه علمیه قم به ویژه در دروس علوم اسلامی به ویژه مباحث تربیت مربی حجاب و عفاف همچنین راه اندازی دفتر ارتباط حوزه و دانشگاه را در دستور کار قرار داده ایم.

رئیس دانشگاه صنعتی قم گفت: این تعامل و همکاری بدون تردید باعث تصریح فعالیت های علمی، پژوهشی، تحقیقاتی و معرفتی دانشگاه خواهد شد و ما مصمم به همکاری با حوزه و مجموعه های علمی تحت اشراف حوزه علمیه قم هستیم.

برگزیده جشنواره های متعدد علمی کشور تصریح کرد: برای اولین بار در کشور طرح همیار صنعت در دانشگاه صنعتی قم آغاز شده است و بدین صورت عمل می کند که دانشجویان در دوران تحصیل می توانند جذب بازار کار شوند و این مهم با راه اندازی مرکز نوآوری و رشد دانشگاه صنعتی قم تحقق یافته است.

رضایی نور در پایان تأکید کرد: دانشگاه صنعتی قم به عنوان یکی از مراکز آموزش عالی برتر کشور آمادگی لازم علمی و عملی خود را دارد تا مصداق واقعی وحدت حوزه و دانشگاه را با همکاری حوزه علمیه قم عملیاتی کند و برای سایر دانشگاه های کشور الگو گردد.

وی گفت: حضور اساتید برجسته اخلاق حوزه علمیه در دانشگاه صنعتی قم همچنین حضور دانشجویان به منظور فراگیری دروس اخلاق و معارف اسلامی در حوزه می تواند نقطه عطفی برای تحقق این وحدت باشد.

رئیس دانشگاه صعنتی قم بیان کرد: دانشگاه آمادگی دارد با توجه به آماده بودن زیرساخت های لازم و اساتید و کادر زبان دان، در صورت موافقت وزارت علوم فرزندان خانواده طلاب غیرایرانی و دانشجویان کشورهای همسایه را برای آغاز سال تحصیلی جدید پذیرش کند.

وی افزود: دانشگاه صنعتی قم هرگز از ظرفیت غنی جامعه المصطفی العالمیه و مدارس علمیه غافل نخواهد شد.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha