چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
فرجی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه کاشان، از اجرای طرح ازدواج طلبگی برای اولین بار به صورت پایلوت کشوری در این شهرستان و تأمین ۱۴۰۰ تخته فرش مدارس علمیه مناطق سیل زده و محروم خبر داد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه» در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین منصور فرجی، در اولین همایش مدیران مدارس علمیه شهرستان های کاشان، آران و بیدگل، نطنز و نراق، از مرمت حوزه علمیه پلدختر توسط طلاب کاشانی خبر داد و گفت: ساختمان  سه طبقه اساتید این مدرسه که در سیل اخیر به طورکلی تخریب شده بود، بازسازی آن با کمک حوزه علمیه  و خیرین کاشانی انجام شد.

وی با بیان اینکه علاوه بر مرمت ساختمان مدرسه پلدختر، فرش ها و کولرگازی این مدرسه با اعتباری بالغ بر 150 میلیون تومان تامین گردیده است، ادامه داد: علاوه بر اعتبارات فوق، تاکنون بالغ بر50 میلیون تومان محصولات فرهنگی نیز برای این مدرسه تامین گردیده است .

حجت الاسلام والمسلمین فرجی در ادامه افزود: حوزه علمیه شهرستان کاشان تاکنون بیش از 1400 تخته فرش برای مدارس علمیه مناطق سیل زده لرستان، خوزستان و ... همچنین ازدواج  طلاب را با کمک خیرین تامین نموده است.

وی، با ابراز نگرانی از بالا رفتن سن ازدواج، گفت: با توجه به اینکه بالا رفتن سن ازدواج طلاب دختر و پسر آسیب و دغدغه جدی مسئولین حوزوی است، باید طرح ازدواج طلبگی در مدارس علمیه کشور ترویج پیدا کند.

 مدیر حوزه علمیه کاشان، از اجرای طرح ازدواج طلبگی برای اولین بار به صورت پایلوت کشوری در این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: طی فراخوانی که از مدیران مدارس علمیه منطقه کاشان به عمل آمده است، 14 نفر از طلابی که سال 97 ازدواج کرده اند به دلیل مشکلات مالی هنوز سرزندگی نرفته اند، لذا قرار است جشنی در یکی از تالارهای شهرستان برگزار شود، همچنین  4 قلم اجناس ضروری این زوج های جوان تامین گردد.

حجت الاسلام والمسلمین فرجی به برترشناخته شدن 7 نفر از اساتید مدارس علمیه منطقه کاشان در سال جاری اشاره کرد و گفت: انتظار می رود مدیران مدارس طی مراسمی  عمومی از این عزیزان تجلیل شایسته به عمل آورند.

وی در پایان بر لزوم راه اندازی مدارس سفیران هدایت در کاشان تاکید کرد.

در این نشست، مدیران مدارس علمیه شهرستان های کاشان، آران و بیدگل، نطنز و نراق نظرات خود را بیان کردند و پیرامون تقویم آموزشی سال جدید، پذیرش طلاب جدید الورود، برگزاری دوره دانش آفزایی اساتید و  دوره های تابستانه ویژه طلاب بحث و تبادل نظر شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha