پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 495252
۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۰
سازمان حقوق بشر پلیس سریلانکا را محکوم به تبعیض ضداسلامی کرد

حوزه/ سازمان حقوق بشر «جنبش رسانه ای آزاد» پلیس سریلانکا را به تلاش برای بازداشت خبرنگاران برجسته به بهانه انتقاد از شورش های ضداسلامی و افراط گرایان بودایی کرده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از دیلی صباح، سازمان حقوق بشر روز گذشته پلیس سریلانکا را به تبعیض علیه مسلمانان محکوم کرد. این سازمان با نام «جنبش رسانه ای آزاد» اعلام کرد نیروی ویژه پلیس سریلانکا در تلاش برای بازداشت خبرنگاران برجسته و شناخته شده به خاطر نوشته های انتقادآمیزشان در رابطه با شورش های ضداسلامی و افراط گرایان بودایی با سوءاستفاده از قوانین سازمان ملل است.

نیروی ویژه پلیس سریلانکا روز جمعه اعلام کرد که یک خبرنگار آزاد را تحت قانون «میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی» سازمان ملل بازداشت می کند. جبهه آزادی مردمی در سریلانکا نیز گفته پلیس از زمان حملات یکشنبه عید پاک که 258 کشته برجای گذاشت، عده زیادی مردان و زنان مسلمان را به بهانه های واهی و خودسرانه بازداشت کرده است.

افزایش خشونت علیه مسلمانان

پس از حملات تروریستی مرگبار در سریلانکا بسیاری از مسلمانان شاهد حملات انتقام جویانه به مساجد، مراکز تجاری و منازل مسکونی شان بوده اند و خانه هایشان در شعله انتقام سوخته است. یک گروه از بودایی های افراطی در پوتالام سریلانکا مسول کشته شدن یک مرد مسلمان بوده و آمار خشونت های ضدمسلمانی به شدت افزایش یافته است.

با توجه به فضای شکننده در کشوری که عمیقا دچار تفرقه شده است، مسلمانان بر این باور هستند که پلیس هیچ اقدامی برای حفاظت از جان و اموال آنان به کار نمی گیرد. و در مقابله با حملات برنامه ریزی شده، ماموران امنیتی تلاشی برای توقف تحریک خشونت ها و محافظت از جوامع مورد هدف قرار گرفته نمی کنند.

لازم به ذکر است مسلمانان تقریبا 9 درصد جمعیت 21 میلیونی کشور سریلانکا را به خود اختصاص داده و اکثر آنان در شرق و مرکز جزیره سکونت دارند. در پی حملات عید پاک مساجد و منازل متعلق به مسلمانان در این کشور به طور وسیع به ویژه توسط بودایی های سیهالز مورد حمله قرار گرفته اند.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha