جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
۲۱ ماه زندان برای عامل انتشار ویدئوی کشتار مسلمانان نیوزیلند

حوزه/ دادگاهی در نیوزیلند مردی که فیلم حمله تروریستی علیه مسلمانان در کرایست چرچ با ۵۱ کشته و دهها مجروح را در شبکه های مجازی منتشر کرده بود، به ۲۱ ماه زندان محکوم کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از citynews1130، در 15 مارس سال جاری یک تروریست استرالیایی تبار حامی برتری نژاد سفید در نیوزیلند با حمله به دو مسجد لینوود و النور، جان 51 نمازگزار را گفته و ده ها تن دیگر را مجروح ساخت. وی این حمله تروریست را به صورت آنلاین در صفحه فیس بوک به نمایش گذاشته بود.

رسانه‌های نیوزیلندی گزارش دادند که فیلیپ نویل آرپز ؛ ۴۴ ساله که به عنوان همکار تروریست فیلم آنلاین این حادثه تروریستی را در فضای مجازی انتشار داده داده بود، روز سه شنبه در دادگاهی در ولینگتون نیوزیلند، به اتهام انتشار این حمله تروریستی بر اساس قوانین مقابله با عملیات خرابکارانه و تروریستی نیوزیلند مجرم شناخته شد و به حدود ۲ سال حبس محکوم شد.

آرپس پس از این حادثه، در ماه آوریل گذشته با دو اتهام در مورد مشارکت آنلاینی در یک اقدام تروریستی و انتشار تصاویر ایجاد شده توسط یک تروریست با عقاید نئونازیستی متهم شده بود.

متهم ردیف دو پرونده حادثه تروریستی علیه مسلمانان نیوزیلند، اعتراف کرده بود که فیلم کشتار را برای ۳۰ نفر در شبکه‌های مجازی ارسال کرده بود. وی یکی از ۶ نفر متهمان افراط گرا با عقاید برتری نژادسفید خشونت گرا در این پرونده تروریستی است که متهم به اشتراک گذاری فیلم این کشتار در صفحه فیس بوک شده‌اند.

قاضی دادگاه در منطقه کرایست چرچ پس از اعلام حکم این متهم  در مصاحبه با خبرنگاران اعلام کرد: هنگامی که مجرم در مورد علت انتشار این ویدئو مورد سوال قرار گرفت، با رد اتهامش، آن را اقدامی «فوق العاده» توصیف کرده و هیچ همدلی با قربانیان نشان نداده است.

قاضی در ادامه افزود: آرپس دیدگاه‌های بسیار افراط گرایانه و نژادپرستانه دارد و خود را با  «رودلف هس» یکی از رهبران نازی‌ها تحت رهبری آدولف هیتلر، مقایسه کرده است.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha