پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
 رونمایی از کتاب زندگی نامه آیت الله العظمی بروجردی(ره)

حوزه/ کتاب «دیباج» شرح زندگانی آیت‌الله العظمی بروجردی شامگاه دوشنبه ، با حضور جمعی از استادان و فضلای حوزه در بیت آیت‌الله العظمی بروجردی در قم رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، مراسم رونمایی از اثر «دیباج» که شرح زندگانی مرجع عظیم جهان تشیع، آیت الله العظمی بروجردی است، شب گذشته با حضور آیت الله علوی بروجردی در قم برگزار شد.

در این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین میرزایی، از دست‌اندرکاران تألیف این اثر گفت: با توجه به حشر و نشر آیت‌الله علوی بروجردی با مرحوم آیت‌الله العظمی بروجردی(ره)، طرحی را به دفتر وی ارائه کردیم تا از مصاحبه‌های این استاد حوزه که به صورت مستقل و موردی انجام شده بود استفاده کنیم.

وی افزود: از نحوه زندگی شخصی، تعاملات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و علمی و تمام مواردی که مرتبط با آیت‌الله العظمی بروجردی بوده است گردآوری نموده و تلاش کردیم در کتاب دیباج بیاوریم؛ در همین راستا قرار شد تا ۷۰ ساعت از مصاحبه‌های ایشان را پیاده و منتشر کنیم؛ همچنین تلاش شده تا زندگینامه ایشان از تولد تا رحلت، موارد زندگی شخصی، علمی، اجتماعی، سیاسی که نقش پررنگی داشته را بیاوریم و بر مصاحبه‌ها اضافه کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین میرزایی با ذکر این مطلب که تولید این اثر چهار سال طول کشید، تصریح کرد: برخی از اسناد تاریخی جمع‌آوری و اکتشاف شد؛ البته ادعا بر بدون عیب و نقص بودن این اثر نیست و از نقدها برای اصلاح در چاپ‌های بعدی استقبال می‌شود.

وی در پایان با شِکوه از گرانی قیمت کتاب بیان کرد: این اوضاع در آینده سرانه مطالعه در ایران را بسیار نگران کننده خواهد کرد.

گفتنی است، در پایان آیت الله علوی بروجردی در سخنانی به ذکر جایگاه و شخصیت این مرجع عالیقدر جهان تشیع پرداخت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha