پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سعیدی امام جمعه قم

حوزه/ تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) با تاکید بر اینکه فعالیت‌های تبلیغی آستان قدس رضوی باید با بهره‌گیری از فرمایشات رهبری دنبال شود، گفت: ایشان در جوار بارگاه امام هشتم(ع) سخنان گران‌بهای بسیاری داشتند که این سخنان می‌تواند نقشه راهی برای ملت مسلمان جهان باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی امروز در دیدار معاون تبلیغات آستان قدس رضوی که در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر انجام شد، طی سخنانی اظهار کرد: زمانی که در نظام اسلامی جایگاهی به ما سپرده می‌شود باید به دنبال ادامه دادن مسیرهای درست مسؤولان قبل از خود باشیم هر چند این موضوع به معنای خوش‌خیالی و ناآگاهی بر اینکه بشر محدود است و نقص‌هایی دارد، نیست اما اینکه برخی از افراد عادت دارند هنگامی که در مسؤولیتی قرار می‌گیرند گذشتگان را نقد کنند که این اشتباه بزرگی است چراکه انسان باید نسبت به این عملکرد در دنیا و آخرت پاسخ‌گو باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قم با بیان اینکه چاپلوسی در سیره مؤمنانه هیچ جایگاهی ندارد، اضافه کرد: ما می‌توانیم در هر مجموعه‌ای برای رسیدن به موفقیت و پیشرفت نقد به عملکردهای اشتباه را به صراحت دنبال کنیم که این سیره مورد پسند اهل‌بیت(ع) است.

آیت‌الله سعیدی از وجود ظرفیت‌های قابل توجه در آستان قدس رضوی یاد کرد و گفت: وجود امام رضا(ع) و حس حضور ایشان در میان مردم و نظارت حضرت بر امور مختلف ظرفیت قابل توجهی است که باید از آن بهره‌مند شویم.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) خاطرنشان کرد: قرآن برای همه زمان‌هاست اما ما باید آموزه‌‌های آن را به‌روز برای مردم تعریف کنیم همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی با آگاهی مطلوبی که از آموزه‌های قرآن دارند همیشه این آموزه‌ها را به‌روز به مردم ارائه کرده‌اند.

آیت‌الله سعیدی یادآور شد: نهضت اسلامی را نتوانستند حفظ کنند چراکه رکود به ظالمان پیدا کردند، این نشان می‌دهد که قرآن برای هر زمانی مصداق دارد و به‌روز است اما ما باید آن را منطقی و حساب‌شده به مردم ارائه کنیم.

امام‌جمعه قم از وجود جمعیت قابل توجه نخبگان علمی و قرآنی در مشهد مقدس یاد کرد و گفت: سخنرانان و شخصیت‌های علمی در این آستان باید در قالب حرکت‌های منسجم در ترویج قرآن به‌روز برای مردم نقش قابل مورد نیاز را ایفا کنند.

آیت‌الله سعیدی با اشاره به اینکه دشمن به دنبال دوری نظام اسلامی از دستاوردهای موشکی است، اظهار کرد: برجام اندک فایده‌ای برای ما داشت اما فایده‌های بیشتری برای دشمن، با این وجود آن‌ها نتوانستند بر این عهد خود پایبند بمانند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه فعالیت‌های تبلیغی آستان قدس رضوی باید با بهره‌گیری از فرمایشات رهبری دنبال شود، مطرح کرد: ایشان در جوار بارگاه امام هشتم(ع) سخنان گران‌بهای بسیاری داشتند که این سخنان می‌تواند نقشه راهی برای ملت مسلمان جهان باشد.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha