جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام ارجمند

حوزه/ حجت الاسلام ارجمند زیست‌های شبانه در برخی شهرها را از نبود آرامش در خانواده‌ها دانست و گفت: امروز عده‌ای تمام تلاش خود را برای ساختن آجرهای منازل و تزئین درون آن به کار می‌گیرند اما این‌ها انسان را به آرامش نمی‌رساند و نبود آرامش در خانه‌ها باعث شده است عده‌ای حتی شب‌ها را هم در خیابان‌ها سپری کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری  «حوزه»  از ارومیه حجت الاسلام جواد ارجمند، در همایش «سبک زندگی و نقش آن در تحکیم بنیان خانواده» که در سالن آمفی تئاتر کتابخانه مرکزی ارومیه برگزار شد اظهار داشت: نظریه‌پردازها و دانشمندان معتقدند که برای نابودی یک جامعه باید خانواده را با شکستن زن، آموزش را با شکستن حریم معلم و الگوهای اجتماعی را با شکستن منزلت آن از بین برد و متلاشی کرد.

وی ادامه داد: نظام غربی برنامه خود را برای از بین بردن بنیان خانواده و نقش مادر در جامعه ایرانی از سال‌ها قبل شروع کرده و در آن برنامه اعلام کرده‌اند که تا سال 2020 باید با از بین بردن قداست زن و مادر خانواده را در ایران به نابودی کشید.

مدیر مدرسه علمیه ولیعصر(عج) تبریز بیان داشت: انسان در زندگی خود دنبال آرامش است و این آرامش در محیط خانواده به دست می‌آید و عدم آن تفکر و خلاقیت را از انسان سلب می‌کند.

وی به عوامل آرامش از دیدگاه قران پرداخت و گفت: قرآن کریم، خدای متعال که خالق آرامش است، ازدواج، شب و خانه را از عوامل آرامش بیان می‌کند و منظور از خانه ساختمان‌‌های شیک و بلند و منازل تزئین شده نیست بلکه منظور محیطی صمیمی است که در آن هم خدا باشد هم ازدواج و شب که زمینه را برای آسایش و آرامش فراهم می‌کند.

حجت الاسلام ارجمند دلیل زیست‌های شبانه در برخی شهرها را نبود آرامش در خانواده‌ها دانست و اضافه کرد: امروز عده‌ای تمام تلاش خود را برای ساختن آجرهای منازل و تزئین درون آن به کار می‌گیرند اما این‌ها انسان را به آرامش نمی‌رساند و نبود آرامش در خانه‌ها باعث شده است عده‌ای حتی شب‌ها را هم در خیابان‌ها سپری کنند.
 

مسئولین زمینه گفتگوی آگاهانه جوانان را فراهم کنند

وی، انتخاب آگاهانه، همسرداری آگانه و بخشش را سه عنصر مهم در تحکیم بنیان خانواده‌ها عنوان کرد و گفت: باید مراکز گفتگوی جوانان زیر نظر راهبری با تجربه و مؤمن برای انتخاب آگاهانه شکل گیرد و مسئولین و نخبگان جامعه زمینه آن را فراهم کنند.

مدیر مدرسه علمیه ولیصعر(عج) تبریز در پایان با اشاره به درک همدیگر در محیط خانواده افزود: از جمله مباحثی که باید در محیط خانواده و تحکیم بنیان آن مطرح شود، درک همدیگر توسط زوجین است و زن و شوهر باید بدانند که ازدواج انتخاب افراد بی عیب و نقص نیست بلکه زندگی دو انسان در کنار هم با درک همه افتراقات و اشتراکات است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha