جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ ترتیل خوانی نوجوانان در حرم حضرت معصومه(س)

حوزه/ رئیس اداره قرآن و حدیث آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) گفت: یکی از ویژگی‌های برنامه ترتیل‌خوانی حرم مطهر این است که علاوه بر قرائت قرآن کریم، بیان مفاهیم و تفسیر آیات نیز مورد توجه قرار گرفته است که این الگو در دیگر مساجد و بقاع متبرکه ترویج یافته است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد مشرف،‌امروز در نشست شورای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی استان قم که در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) حرم بانوی کرامت برگزار شد، با بیان اینکه برنامه‌های قرآنی حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) با محوریت مرکز قرآن و حدیث دنبال می‌شود، اظهار کرد: این برنامه‌ها در ماه مبارک رمضان به صورت پررنگ‌تر دنبال شده است که مهم‌ترین آن آیین باشکوه ترتیل‌خوانی قرآن کریم است که مورد حمایت و توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار گرفته است.

وی از برگزاری سه برنامه ویژه ترتیل‌خوانی عمومی در شبستان امام خمینی(ره)، ویژه بانوان در شبستان نجمه خاتون(س) و ویژه نوجوانان شبستان حضرت زهرا(س) یاد کرد و گفت: این آیین باشکوه از قم آغاز شده و به الگویی برای سراسر کشور و دنیا تبدیل شده است.

رئیس اداره قرآن و حدیث آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) گفت: یکی از ویژگی‌های برنامه ترتیل‌خوانی حرم مطهر این است که علاوه بر قرائت قرآن کریم بیان مفاهیم و تفسیر قرآن کریم نیز مورد توجه قرار گرفته است که این الگو در دیگر مساجد و بقاع متبرکه ترویج یافته است.

وی از برگزاری ویژه برنامه ضیافت نور در ماه مبارک رمضان یاد کرد و گفت: افراد علاقه‌مند به یادگیری قرآن کریم در حلقه‌های قرآنی حضور یافته و با مفاهیم، تفسیر و اصول قرائت قرآن کریم آشنا شدند.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha