جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام صادق ایرانی مدیرحوزه علمیه کرمانشاه

حوزه/ مدیر حوزه علمیه کرمانشاه از حمایت های اوقاف و امور خیریه استان از فعالیت های فرهنگی و تبلیغی و مدارس علمیه تقدیر کرد.

حجت الاسلام صادق ایرانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه با توجه به همکاری مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در راستای فعالیت های توسعه و تجهیز مدارس علمیه و استادسراها در سطح استان، در نوع خود ماندگار است، گفت: همکاری اوقاف در به ثمر رساندن پروژه های حوزوی از ردیف موقوفات حوزوی، ناشی از اعتقاد در عمل به نیت واقف بود.

مدیرحوزه علمیه کرمانشاه با اشاره به اینکه همدلی اوقاف و امور خیریه استان نقطۀ عطفی در هزینه کِرد موقوفات حوزوی در کرمانشاه بود، اظهار کرد: رشد ماموریت ذاتی حوزه های علمیه منجر به نشر و معارف قرآن و عترت(ع) در مناطق محروم و روستاهای دور دست بوده است.

وی خاطر نشان کرد: راه اندازی تبلیغ شبهای جمعه جهت نشر معارف دین مبین اسلام یکی از مطالبات نماینده ولی فقیه در استان بود که با حمایت اداره اوقاف سامان گرفت.

حجت الاسلام ایرانی، حمایت بی دریغ اوقاف استان از تاسیس مدرسه قرآنی  و ایجاد شعبۀ موسسه میراث ماندگار در مدیریت حوزه کرمانشاه شایستۀ تقدیر است، گفت: پیشرفت فعالیت های تبلیغی و فرهنگی در سطح استان از جمله مساجد، حسینیه ها و برنامه های قرآنی علی الخصوص در مدارس آموزش و پرورش بسیار مناسب بوده است.

وی یادآور شد: برنامۀ اعزام اساتید و مبلغین خواهر و برادر و حمایت از فعالیت متخصصین آسیب شناسی در مناطق حاشیه که بصورت ماهانه و ثابت به استان می آیند، موثر بود.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه با اشاره به اینکه ظرف چند سال گذشته در روند فعالیت های عمرانی و خدماتی شاهد همدلی فی مابین حوزه علمیه و اوقاف و امور خیریه کرمانشاه بوده ایم، گفت: فعالیت مدیر کل اوقاف استان را باید در قالب مدیریت جهادی و بسیجی تعریف کرد.

حجت الاسلام ایرانی با بیان اینکه اهتمام اوقاف و امور خیریه استان در برگزاری مسابقات قرآنی کشوری ویژه طلاب تشیع و اهل سنت برای اولین بار در حوزه علمیه استان، درخشان بود، گفت: مسابقات قرآن در حوزه علمیه استان با شرکت بیش از 500 نفر، برگ زرینی در مناسبات همکاری حوزه و اوقاف استان بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha