چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران بر لزوم تبیین مواضع مقتدرانه رهبر معظم انقلاب در دیدار نخست وزیر ژاپن، گفت: به کسانی که تصور می‌کنند می‌شود استکبار را با گفتگو مهار کرد، می‌گویم: «آنچه بیش از همه حرکت‌ها، استکبار را به موضع انفعال کشاند همین گفتمان مقاومت و ایستادگی بر اصول و مبانی انقلاب و صراحت و گفتمان امام است».

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی در گفت و گو با خبرگزاری «حوزه» در تهران، با اشاره به مواضع مقتدرانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار نخست وزیر ژاپن اظهار داشت: ترامپ بعد از ناتوانی و شماره تلفن فرستادن، تلاش کرد تا نخست وزیر ژاپن را به ایران بفرستند، با این کار تصور کرده بود که او میتواند نظر آقا را جلب کند.

وی افزود: آنچه که در این دیدار دیده شد، انسان را به یاد دیدار بینظیر و تاریخی حضرت امام با وزیر امور خارجه شوروی سابق انداخت. در این دیدار منطق، قاطعیت، صراحت و در یک جمله تحقق و تجسم ولایت و دین داری را مشاهده کردیم. مقام معظم رهبری با بیانی بسیار روشن و همه کس فهم و در عین حال با قاطعیت و صراحت جواب دادند. این که آقا فرمودند «اصلاً ترامپ قابل این نیست که جواب پیامش داده شود»، یعنی جایگاهی ندارد و آدمی نیست که با او گفتگو کرد؛ چون او قبلا نقض کننده همه گفتگوها بوده است و ناتوانی و ضعف رئیس جمهور امریکا به عنوان یک ابرقدرت که خود را بیمنازعه میداند مشخص شد.

 

نمایش عزت اسلامی

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: در این دیدار عزت اسلامی را دیدیم. همه ما واقعا باید به وجود چنین رهبر و نظامی افتخار کنیم که این گونه با صراحت، شجاعت و قاطعیت در برابر پیک جبهه استکبار ایستاده است.

وی ادامه داد: چیزی که آنها میخواستند یک فرصت برای جبهه استکبار باشد، حضرت آقا آن را به یک فرصت برای انتقال اندیشههای ناب اسلام به دنیا و کسانی که نیاز بود این حرف ها را بشنوند، تبدیل کردند. انصافا یک دیدار شیرین، خوب صریح و نشاندهنده موضع قاطع انقلاب اسلامی بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی صادقی خاطرنشان کرد: در یک جمله میتوانم بگویم آن مقاومتی که حضرت آقا چند روز قبل یعنی 14 خرداد به عنوان گفتمان اصلی انقلاب اسلامی تبیین کردند و فرمودند: «این گفتمان، گفتمان رهبری، امام و نظام هست»، در این دیدار به خوبی جلوه کرد و خود را نشان داد. جا دارد حوزههای علمیه و همه علمای ما به وجود چنین رهبر و نظامی افتخار کنند.

 

التماس ترامپ برای مذاکره

وی با اشاره به تأثیر موضع مقتدرانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در عرصه بینالمللی و پیام این دیدار برای غربگراهای داخل کشور گفت: جبهه استکبار پیامش را گرفت؛ این که آقای ترامپ با وجود آن همه التماسها و درخواستهایش برای مذاکره به این جمع‌بندی رسید که اکنون ایرانیها آماده مذاکره نیستند، پس ما هم نیستیم و این که آمریکا از این تاکتیک عقبنشینی کرد؛ تاکتیک خطرناکی که در حال دنبال کردن آن برای فشار و ائتلاف بود. دنیا هم موضع و منطق انقلاب اسلامی را فهمید.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: حضرت آقا به ما یاد دادند و فرمودند «این مقاومت را همه دنیا، همه قدرتها، ملتها و حکومتها میفهمند، گرچه بعضیها جرأت ابرازش را ندارند». به نظرم این موضوع میتواند سرآغازی باشد برای جرأت یافتن دیگران که میتوان در برابر استکبار در اوج فشار با مقاومت صحبت کرد و مستکبران را به عقبنشینی وادار میکند.

 

مقاومت تنها راه است

وی اضافه کرد: به کسانی که تصور میکنند میشود استکبار را با گفتگو مهار کرد، میگویم: «آنچه بیش از همه حرکتها، استکبار را به موضع انفعال کشاند همین گفتمان مقاومت و ایستادگی بر اصول و مبانی انقلاب و صراحت و گفتمان امام است».

حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی صادقی گفت: پس از این دیدار همه مسئولین ان‌شاءالله بر این باور هستند و خواهند بود که با الهامجویی و خطگیری که وظیفه همه است، خود را با ولایت هماهنگ کنند. ولایت مداری که قرآن به ما یاد داده این است که اندیشههای خود را تابع اندیشههای ولایت کنیم و آنها را انجام دهیم. انتظار وابستگی فکری و عملی به ولایت هست و الحمدلله به آن عمل میشود که بر گفتمان مقاومت و سازشناپذیری در برابر استکبار است.

 

مواضع حضرت آقا نیاز به تبیین دارد

وی افزود: نکتهای که میتوانم عرض کنم با توجه به مخاطبین شما این است که از حوزههای علمیه هستند انتظار میرود به عنوان شکر نعمت الهی و نظام ولایی، در تبیین مواضع فوقالعاده مهم آقا در گذشته و به ویژه در امسال که مواضع مهمی را بیان کردند و این مواضع به تبیین نیاز دارد را بیان و تبیین نمایند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: گام دوم به تبیین، تشویق و زمینهسازی برای تحقق و اجرا نیاز دارد. گفتمان مقاومتی که آقا به عنوان گفتمان محوری حضرت امام(ره) مطرح کردند، باید آیات قرآنی و مبانی اعتقادیش که بسیار زیاد است تبیین شود.

 

دشمنان به عقبنشینی وادار شدهاند

وی افزود: چند محوری که در بیانیه گام دوم مطرح کردند چنانچه در رابطه با گام اول مطرح نمودند که چهل سال گذشته انقلاب همراه با فراز و نشیب بوده است، اما با توقف همراه نبوده است. انقلاب چهل سال است که پیش رفته و دشمنان به عقبنشینی وادار شدهاند. ما باید بیشتر به بعد دوم یعنی هفت راهبرد کلان حضرت آقا به آینده ایران که همه اینها مبانی قرآنی و دینی دارند بپردازیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی صادقی گفت: از حوزههای علمیه، مسئولان و مردم انتظار میرود شکر نعمت ولایت را به جا آورند. علامه طباطبایی در تفسیر شکر گفتهاند: «شکر هر نعمت ادای آن نعمت است». شکر نعمت الهی به دو مسئله است، اول «تبعیت» و دو «دفاع علمی و عملی» از این مواضع است و حوزویان باید آن را بیان کنند.

 

حوزه های علمیه مواضع حضرت آقا را تبیین کنند

وی افزود: حضرت آقا به نخست وزیر ژاپن گفتند: «به شما میگویم اما به آقای ترامپ نه». آن هم از موضعی که موضع بیان مواضع است. در این دیدار کوچکترین کوتاهی و ضعفی ندیدیم. سزاوار است حوزههای علمیه به این موضوع به صورت گسترده بپردازند و آن را از افتخارات خود بدانند و در پیشگاه الهی شکر این نعمت نه فقط ولایت فقیه، بلکه شکر نعمت این ولی فقیه و این نظام را انجام بدهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha