جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
واکنش هشدارآمیز حوزه به توهین آیت الله خاتمی

مدیریت رسانه و اطلاع رسانی حوزه در واکنش به انتشار مطلب توهین آمیز در یکی از روزنامه های رسمی کشور علیه آیت الله سید احمد خاتمی تصریح کرد: مسئله‌ای که نباید به سادگی از آن گذشت اقدام داعش‌گونه پادوهای نظام غربی است که اگر امکان شهادت و ترور فیزیکی افراد را چون شهید خرسند و طلبه همدانی پیدا نکند، گلوله‌اش را به قلم تبدیل می‌کند و همه مرزهای انسانی و اخلاقی را زیر پا می‌گذارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در پی انتشار مطلب توهین­ آمیز در یکی از روزنامه­ های رسمی کشور علیه آیت الله سید احمد خاتمی از ائمه جمعه تهران و عضو هيأت رئيسه مجلس خبرگان رهبری، مدیریت رسانه و اطلاع­ رسانی حوزه­ های علمیه طی اطلاعیه‌ای نسبت به این اقدام غیراخلاقی و شرعی واکنش نشان داد.

متن این اطلاعیه به این شرح است:

پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، جریان نفاق و واپس‌گرایی، که هنوز نتوانسته بود شکست رژیم شاهنشاهی و پایان تسلط غرب بر ایران را باور کند؛ شروع به جنگ شهری و ترور شخصیت‌های فکری جریان انقلابی نمود. به‌طوری که می‌توان ایران اسلامی را بزرگ‌ترین قربانی تروریسم دانست.

پس از تقویت بنیادهای امنیتی و ارتقای توان دفاعی در برابر گروه‌های معاند و منافق، رویکردهای تهاجمی دشمن تغییر پیدا کرد و از ترور فیزیکی به ترور شخصیت تمایل یافت. اتهام‌زنی، دروغ‌پراکنی‌، شایعه‌سازی و تخریب چهره‌های شاخص از عادی‌ترین اقدامات این گروه بوده است.

 

خاطره‌های تلخی چون کاریکاتورهای موهن علیه امام خمینی قدس‌سره، مراجع عظام تقلید دامت برکاتهم و بزرگان دینی، شهدای دفاع مقدس و رزمندگان اسلام در طول تاریخ انقلاب  و همچنین تصویر توهین­آمیز نسبت به آیت الله علامه مصباح یزدی دامت‌برکاته که به تحصن بزرگ علما و مردم قم در مسجد اعظم انجامید و با پیام مقام عظمای ولایت دام‌ظله پایان یافت، یکی از این دست اقدامات بود. اخیراً نشریه نه‌چندان مطرح «همدلی» در تاریخ 26 خرداد اقدام به انتشار تصویر و تیتر موهنی درباره آیت‌الله سیداحمد خاتمی، عضو هیأت محترم رئیسه مجلس خبرگان رهبری، عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه و خطیب نماز جمعه تهران، نمود که در این خصوص چند مطلب به اختصار عرض می‌شود:

1. این نشریه کم شماره و 8 صفحه‌ای، که اتفاقاً مورد توجه نیز نمی‌باشد، با تأسی به شعار "برای مطرح شدن به بزرگان بتاز"، با جسارت به محضر روحانیت و علما کوشیده تا با این کار قدری دیده شود و شاید مورد توجه اربابان خارج‌نشین قرار گیرد.

2. به نظر می‌رسد، شیوه آیت‌الله خاتمی در خطبه‌های جمعه، مبنی بر انتقال صدای مردم و انتقاد از نارسایی‌ها و کم‌کاری برخی افراد و مسئولان و مطالبه‌گری حقوق ملت با صدایی رسا و در خطبه‌های جمعه، یکی از اصلی‌ترین دلایل توهین به ایشان آن هم در این مقطع حساس می­باشد.

3. این خرده نشریه چنین القاء می‌کند که همه قریب به 900 عالم و خطیب جمعه، فاقد بینش اجتماعی و درایت سیاسی هستند و می‌کوشد تا ایشان را وابسته به حکومت به معنای منفی آن معرفی کند حال آن‌که قدرت­طلبی چیزی است و حمایت از نظام چیز دیگری. روشن است که بدون تردید موضع ایشان و سایر خطبای بزرگ، مقابله با آمریکا، اسلام آمریکایی و ایادی آن‌ها در داخل کشور و در عین حال حمایت از اصل جمهوری اسلامی، حقوق ملت و پاسداری از دین و ارزش‌های دینی است و این هرگز به معنای وابستگی به قدرت نیست بلکه معنای آن حمایت، هدایت، امر به معروف و نهی از منکر و نصیحت پدرانه به کارگزاران و متصدیان امر است.

4. بر کسی پوشیده نیست که در وقایع مربوط به نابسامانی‌های اقتصادی، ارزی و اخلاقی به‌ویژه در چند سال اخیر، هیچ نهاد و جایگاهی به اندازه نهاد نماز جمعه، مطالبه امور ملت و دغدغه معیشت مردم را نداشته و دقیقاً در همان ایامی که برخی مسئولین امر مشکلات اقتصادی را انکار می‌کردند و مردم، به‌ویژه طبقات کم‌درآمد، در اوج فشارهای اقتصادی بودند، این ائمه جمعه بودند که به پناهی برای مراجعه مردم و تریبونی برای رساندن پیام ایشان به مسئولین تبدیل شدند و گویا این مسئله به مذاق برخی‌ها خوش نیامده است.

5. فارغ از این‌که قطعاً توهین به شخص آیت‌الله خاتمی به‌عنوان یکی از چهره‌های شاخص حوزوی و انقلابی نیاز به پیگیری قضایی و حقوقی دارد مسئله‌ای که نباید به سادگی از آن گذشت اقدام داعش‌گونه پادوهای نظام غربی است که اگر امکان شهادت و ترور فیزیکی افراد را چون شهید خرسند و طلبه همدانی پیدا نکند، گلوله‌اش را به قلم تبدیل می‌کند و همه مرزهای انسانی و اخلاقی را زیر پا می‌گذارد. سؤال این است: چه کسی قرار است جلوی این داعش فرهنگی را بگیرد؟

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha