پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی سعیدی

حوزه/ رئیس دفتر عقیدتی و سیاسی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به مواضع مقتدرانه مقام معظم رهبری و تحقیر آمریکا، گفت: برجام تجربه‌ای برای دولتمردان بود که یک بار دیگر فهمیدند آمریکایی‌ها به هیچ وجه قابل اعتماد نبوده و نخواهند بود. لذا آنچه باید امروز به آن توجه کنیم این است که دولتمردان ما باید فتیله اعتماد به آمریکا را پایین بکشند .

حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی شاهرودی، در گفت و گو با خبرگزاری «حوزه» در تهران، با اشاره به مواضع اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار نخست وزیر ژاپن اظهار داشت: نقطهنظرات رهبری در دیدار نخست وزیر ژاپن، یک بار دیگر عظمت و اقتدار جایگاه ولایت فقیه را در دفاع از کیان اسلام و استقلال حاکمیت دینی به منصه ظهور رسانید، بارها مردم ما این حماسهها را در حیات حضرت امام(ره) تجربه کرده بودند.

 

تثبیت جایگاه ایران در دنیا

رئیس دفتر عقیدتی و سیاسی فرماندهی معظم کل قوا تصریح کرد: سخنان امام بزرگوار درباره استکبار جهانی و شیطان بزرگ در ذهن، فکر و خاطره مردم هست. امروز هم صلابت رهبر معظم انقلاب توانسته جایگاه ایران را در سطح جهان ارتقاء ببخشد و آن را تثبیت کند.

وی افزود: آنچه در این دیدار مشخص شد تحقیر استکبار جهانی به رهبری آمریکا بود که کمتر رهبری در این جایگاه میتواند چنین مقتدرانه بر یک ابر قدرت و یک قلدر این گونه فریاد بزند و بگوید من پیامی برای ترامپ ندارم و پیامی نخواهم فرستاد. پیام او را همه دنیا فهمیدند.

 

آزادیخواهان دنیا خوشحال شدند

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی شاهرودی خاطرنشان کرد: قطعا از این اقتدار و عزت در دل همه آزادیخواهان شور، شوق و شعفی ایجاد شد؛ حتی مردم ژاپن در دلشان به ملت ایران به خاطر وجود چنین رهبری که توانست در منطقه آشوب زده غرب آسیا که جولانگاه آمریکاییها بوده است و این چنین در برابر استکبار جهانی بایستد و آنها را تحقیر کند آفرین گفتهاند.

وی ادامه داد: این صلابت را میتوان به پای اسلام، دین و حاکمیت دینی نوشت و چهل سال است که از همه ارزشها و مبانی و اصول به نحو احسن پاسداری شده و پاسداری میشود. واقعیت این است که امریکاییها در یک شرایط بحرانی به سر میبرند و آثار و نشانههای افول ابرقدرت امریکا را به وضوح میتوان دید.

 

 افول امپراطوری آمریکا

نماینده سابق ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: در رفتار آقای ترامپ و نوع گفتمان رهبران آمریکا (هم حزب دموکرات و حزب جمهوری خواه)، نشانههای سقوط و افول امپراطوری آمریکا به وضوح قابل مشاهده است. دیر یا زود این ابرقدرت به سرنوشت دیگر مستکبرین جهان گرفتار خواهد شد.

 

بی تعهدی آمریکا به معاهدات بین المللی

رئیس دفتر عقیدتی و سیاسی فرماندهی معظم کل قوا افزود: درک درست از شرایط آمریکا برای ملت و دولت ایران حائز اهمیت است و دولت همه توانش را گذاشت تا یک بار دیگر آزمایش کند و ببینند واقعا آمریکاییها روی حرفهایشان صداقت دارند یا نه. در برجام باز هم مشخص شد که آمریکاییها با خیانتی بزرگ، کوچکترین تعهدی به قراردادهایشان ندارند و معاهده را نقض کردند و یک طرفه از برجام خارج شدند و تحریم سنگینی را با انگیزه تسلیم بر ملت ایران تحمیل کردند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی شاهرودی گفت: برجام تجربهای برای دولتمردان بود که یک بار دیگر فهمیدند آمریکاییها به هیچ وجه قابل اعتماد نبوده و نخواهند بود. لذا آنچه باید امروز به آن توجه کنیم این است که دولتمردان ما باید فتیله اعتماد به آمریکا را بسوزانند.

 

اروپا سرسپرده آمریکاست

وی با اشاره به عملکرد اروپایی ها اظهار کرد: معلوم شد اروپا یک سرسپردگی به آمریکا دارد. این پیوستگی و سرسپردن سرنوشت اروپا به آمریکا در جهات مختلف کاملا محرز است و نباید چشم امید ما به اروپاییها باشد. مسیری که انتخاب شده است را باید با قوت ادامه بدهند و به هیچ وجه وارد عرصه مذاکره با آمریکا نشوند. همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند. روند اتمام حجتهایی که با اروپا انجام میگیرد باید ادامه پیدا کند و آنها قطعا عقبنشینی میکنند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی شاهرودی تصریح کرد: ملت ایران ملت مقاومی است و سختیهای زیادی را تحمل کرده است و در این مراحل پایانی استقامت، قطعا ایستادگی خواهد کرد و ان شاءالله آمریکا و اروپا را پشیمان خواهد کرد.

 

جبهه مقاومت تقویت شد

رئیس دفتر عقیدتی و سیاسی فرماندهی معظم کل قوا به تأثیر موضع مقتدرانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در عرصه بینالملل نیز اشاره کرد و گفت: این موضعگیری قطعا جبهه مقاومت را تقویت خواهد کرد و انگیزهها را بالا خواهد برد. همه مستضعفین، آزادیخواهان و مظلومین جهان، وقتی این اقتدار را میبینند که ایران به رغم همه فشارها، سر تسلیم فرود نمیآورد و شجاعانه در برابر قلدرترین قلدران جهان میایستد. برای بسیاری از ملتها و کسانی که در عرصه مقاومت هستند، یک انگیزه بالایی را ایجاد خواهد کرد.

وی اظهار کرد: این اقتدار برای کسانی که چندان در عرصه مقاومت و مبارزه نیستند نیز انگیزه ایجاد میکند و پی میبرند که انسان تا کی باید کوتاه بیاید و سکوت کند. باید ایستاد و مبارزه کرد و روزی مقاومت جواب میدهد. به نظرم روز قدس امسال تجربه نویی در عرصههای مختلف بود؛ کثرت کشورهایی هم که حضور پیدا کردند متفاوت از گذشته بود. صد کشور با ایران همراهی کردند و در روز قدس حضور پیدا کردند. این مورد نشان از تسری اندیشه مقاومت و فرهنگ بسیجی در نقاط مختلف عالم است.

 

رویگردانی برخی رسانه های بین المللی از آمریکا

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی شاهرودی در پایان گفت: نکته دوم انعکاس رسانهای این حادثه بود. قبلا رسانهها حاضر نبودند اخبار واقعی را به گوش جهانیان برسانند، ولی به علت رفتار ناشیانه آقای ترامپ، حتی رسانههای آمریکایی و cnn هم این خبر را انتشار دادند. مثلا الجزیره امروز در خدمت این حرکت قرار گرفته است و یا بعضی از رسانههایی که قبلا در خدمت آمریکا بودند، امروز طوری رفتار میکنند کهانگار جبهه مقابل امریکا را تقویت میکنند. این یک اتفاق جالب و مهمی است که شاهدش هستیم. هم حضور کثیر کشورها و مردم آنها در این حماسه و هم انعکاس خبری این مسئله به جهانیان از نقاط قوت این حرکت بود و نشان میدهد که مردم دنیا فریاد و صدای ایران و پیام رهبری را دریافت کردهاند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha