سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام حسینی نژاد

حوزه/ رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه از تشکیل کارگروه ویژه بیانیه گام دوم انقلاب در مجمع نمایندگان خبر داد و گفت: در این کارگروه به دنبال تبیین بیانیه گام دوم و مطالبه گری آن هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین سید علی اکبر حسینی نژاد، رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، نقش حوزه های علمیه در تبیین بیانیه گام دوم انقلاب که رهبر معظم انقلاب صادر فرمودند، را بسیار پررنگ عنوان کرد و بیان داشت: بنا بر فرمایش رهبری لازم است روی این بیانیه کارهای تحقیقی و پژوهشی انجام شود تا شناخت کامل صورت گیرد.

وی افزود: بحث و بررسی بیانیه گام دوم انقلاب کمک می کند تا طلاب و نخبگان با درک صحیح از مطالبات رهبری بتوانند بیانیه گام دوم انقلاب را به صورت کارشناسی شده برای جامعه و آحاد مردم تشریح و تبیین کنند.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه عملیاتی کردن راهکارهای بیانیه گام دوم انقلاب در جامعه را از وظایف اساتید، طلاب، نخبگان و جامعه دانشگاهی دانست و ادامه داد: همه نهادها و ارگان ها باید بنابر ظرفیت خود این بیانیه را اجرایی کنند.

وی با بیان این که نگارش و ترویج مقالات، کتب و مطالب مختلف حول محور بیانیه گام دوم انقلاب امری ضروری و لازم الاجرا است، خاطرنشان کرد: باید باورهای دینی با بیان خوب و تشریح صحیح بین مردم و جامعه جا بیفتد و طوری تبیین شود که برای مردم ملموس و قابل درک باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد گفت: در بحث اقتصاد مقاومتی نیز اگر تبیین صحیح در جامعه و کار کارشناسی و پژوهشی قوی انجام می شد، امروز ما دچار مشکلات و معضلات اقتصادی نبودیم.

وی با تأکید بر این که حوزه باید فعالیت های تحقیقی و پژوهشی حول محور بیانیه گام دوم انقلاب انجام داده و منابع روایی، حدیثی، علمی و دینی آن را استخراج کند، تصریح کرد: در مرحله بعد حوزه باید به دنبال مطالبه گری از نهادها و سازمان های مختلف در این زمینه باشد.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه در پایان از تشکیل کارگروه ویژه ای برای بیانیه گام دوم انقلاب در مجمع نمایندگان خبر داد و افزود: در این کارگروه قرار است کارهای فکری، تحقیقی و پژوهشی انجام شود تا بتوانیم بیانیه گام دوم را در جامعه عملیاتی کنیم.

313/60

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha