سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
امام جمعه بیرجند

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار با نخست وزیر ژاپن پاسخ قاطع و خوبی به پیام ترامپ دادند.

به گزارش خبرنگار «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی شب گذشته در دیدار با خانواده شهید هادی نیرومندزاده با بیان اینکه فرزند یک خانواده، مجموعه محصول فرهنگ آن خانواده است، گفت: مادرانی که فرزندان خود را در راه خدا برای حفظ اسلام ایثار می کنند ما را به یاد مادر وهب ابن عبدالله می اندازند که با رشادت فرزند خود را در راه اسلام و ولایت تقدیم کرد.

وی با اشاره کوتاهی به موضوع فداکاری های مادر وهب در روز عاشورا، گفت: خانواده وهب ابتدا مسیحی بودند، اما در مسیری که امام حسین(ع) به سمت کربلا می رفت، آن جاذبه معنوی امام آنقدر در آنها تاثیرگذاشت که همراه امام حسین(ع) شدند و او را همراهی کردند.

امام جمعه بیرجند ادامه داد: مادر وهب، به عنوان یک مادر در صحرای کربلا فرزند تازه داماد خود را به جبهه فرستاد و بعد از آنکه آن بزرگوار دفاع جانانه ای کرد و برگشت پیش مادر خود، از مادرش پرسید که از من راضی هستی؟ خوب دفاع کردم؟. مادرش پاسخ داد؛ نه. چون تکلیف تمام نشده، تکلیف وقتی تمام می شود که یا حق غالب شود و یا انسان در راه حق جان بدهد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی افزود: تمامی مصیبت هایی که به ما وارد می شود، به نسبت به اهل بیت سنجیده می شود و وقتی این صبر اهل بیت(ع) را می بینیم، بهترین آرام بخش قلب هر مصیبت زده است.

وی با بیان اینکه کسی بیشتر از حضرت زینب(س) مصیبت ندیده است؟ افزود: چه زیباتر از این که یه عده ای در راه حق علیه باطل و ظلم بجنگند و در این مسیر به شهادت برسند.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه این زیبایی مردان مرد بود که در جبهه ها مقاومت را درس دادند و برخی‌ها رفتند و برخی ها هم امروز مردانه در مقابل دشمنی، دشمن لجوج در سایه رهبری های رهبر فرزانه انقلاب ایستادند، گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار با نخست وزیر ژاپن پاسخ قاطع و خوبی به پیام ترامپ دادند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه جبهه مقاومت همیشه پیروز است، اظهارداشت: حقیقت حیات این است که ولو به شهادت برسید اما زنده‌اید و اینها زنده‌اند که پیروزی حق بر باطل را رقم زدند، اما آنهایی که راه بزدلانه و تسلیم در برابر ظالم را می روند بدتر از هر نوع مرگ را برای خود انتخاب کردند.

وی تاکید کرد: بدترین مرگ، مرگ فرهنگی است؛ این که ذلیل دشمن باشید و هیچ مرگی بدتر از این نیست.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha