چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام و المسلمین قریشی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: نماز جمعه نماد قدرت اسلام و مسلمین است و باید به نحو احسن تبلیغ و ترویج شود، اما متاسفانه رسانه‌ها، خطباء و هیئات مذهبی در این این زمینه کوتاهی کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی صبح امروز در نشست فصلی ائمه جمعه آذربایجان‌غربی که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد با اشاره به اهمیت نماز جمعه، اظهار داشت: نماز جمعه یکی از سفارشات مهم دین مبین اسلام است و امام خمینی (ره) بعد از انقلاب این طرح را در کشور راه‌اندازی کرد و تا امروز تاثیرگذاری بالایی در میان مردم داشته، اما آنگونه که باید حق آن ادا نشده است.

وی ادامه داد: خدای متعال اهمیت نماز جمعه را در قرآن کریم به وضوح بیان کرده است و در مورد هیچ یک از عبادت بجز نماز جمعه این امر وجود ندارد که همه کارها را ترک کرده و به سوی آن شتاب کنید، و این اهمیت بالای نماز جمعه را نشان می‌دهد.

امام جمعه ارومیه اضافه کرد: اولین اقدام رسول خدا(ص) بعد از استقرار در مدینه منوره اقامه نماز جمعه بود هر چند برخی روایات دال بر این است که نماز جمعه در مکه بر پیامبر واجب شده بود اما چون در مکه امکان اقامه نماز جمعه وجود نداشت حضرت در مدینه این امر را اجرا کرد.

وی بیان داشت: اقامه نماز جمعه به اندازه‌ای اهیمت دارد که در زمان حضور معصوم که نماز جمعه واجب تعیینی است، باید زندانی‌ها را تحت‌الحفظ به نماز جمعه آورده و اقامه نماز کنند.

نماز جمعه نماد قدرت اسلام است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی افزود: نماز جمعه نماد قدرت اسلام و مسلمین است و باید به نحو احسن تبلیغ و ترویج شود، اما متاسفانه رسانه‌ها، خطباء و هیئات مذهبی در این این زمینه کوتاهی کرده‌اند.

وی تصریح کرد: در روایات بیان شده است که هر کس سه جلسه متوالی بدون عذر در نماز جمعه حاضر نباشد بر قلب وی مهم زده می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: هجمه‌های دشمنان اسلام علیه نماز جمعه و ائمه جمعه نشانگر تاثیر آن در بین مردم است و ترورهای ائمه جمعه بعد از انقلاب و تخریب‌های امروز دال بر این امر است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha