جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام و المسلمین محمدی قایینی

حوزه/ استاد حوزه علمیه استان همدان، حوزه‌های علمیه خواهران را خیرکثیر دانست و بر توسعه آنها تأکید کرد و گفت: حوزه‌های علمیه خواهران باید فعالیت‌های خود را به اطلاع همگان برسانند تا موجب مباهات مؤمنان باشند و فعالیت‌ها روز به روز افزایش یابد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد محمدی قایینی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حوزه‌های علمیه خواهران را خیرکثیر دانست و اظهار کرد: اساس این حوزه‌های علمیه را امام خمینی(ره) تشکیل دادند، از آنجا که نظام جمهوری اسلامی برخاسته از روحانیت بود، امام خمینی(ره) پس از پیروزی انقلاب اسلامی به حوزههای علمیه خواهران توجه ویژه کردند و امروزه شاهد تحصیل هزاران خواهر طلبه در زمینه علوم دینی در مدارس علمیه هستیم.

استاد حوزه علمیه همدان با بیان اینکه آنچه که امروز ستون و بنای استوار اسلام را برافراشته، انقلاب اسلامی و تفکر شیعی است که تنها نقطه اتکای انسان است، ادامه داد: در سال‌های اخیر شاهد جسارت‌های فراوانی از سوی غرب به ساحت پیامبر اکرم(ص) بودیم که هدف آنها مقابله با تمام ادیان و مذاهب اسلامی است غرب مهد حرکات فرهنگ‌ستیزی، دین‌ستیزی و مذهب‌ستیزی است.

حجت‌الاسلام و المسلیمن محمدی قایینی اذعان کرد: امروز در مقابله با چنین دنیایی، جمهوری اسلامی ایران باید با زبان موفق اقتصاد و ساختارهای سیاسی قابل دفاع سخن بگوید و از ارزش‌های خود کوتاه نیاید.

وی اضافه کرد: امام خمینی(ره) با هوشمندی و عمق فهم نظام سیاسی موجود را به وجود آورد اما افرادی که هنوز با این نظام مخالفت می‌کنند، هنوز از دیدگاه روشنی برخوردار نبوده و سخنان امام را درک نکرده‌اند که این نظام بر اساس یک شناخت صحیح شکل گرفته است.

این استاد حوزه به جایگاه والای زن مؤمن و فرهیخته اشاره کرد و گفت: در جامعه اسلامی غربی‌ها فکر می‌کنند جایگاه و حقوق زن نقطه عطف ما است؛ در صورتی که زن مؤمن و فرهیخته همواره باعث افتخار است.

 حوزه‌های علمیه خواهران فعالیت‌های خود را اطلاع‌رسانی کنند

وی با بیان اینکه روزگاری خواهران اهل سنت در برخی از مناطق اجازه درس خواندن نداشتند، تصریح کرد: امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی تعداد زیادی طلبه خواهر اهل سنت داریم که در نگاه اعتلای فرهنگی بسیار ارزشمنداست.

حجت‌الاسلام و المسلیمن محمدی قایینی تأکید کرد: باید توجه کرد که خبررسانی حرف اول را در شرایط روز دنیا می‌زند، لذا حوزه‌های علمیه خواهران باید فعالیت‌های خود را به اطلاع همگان برسانند تا موجب مباهات مؤمنان باشند و فعالیت‌ها روز به روز افزایش یابد.

 استاد حوزه با بیان اینکه در حوزه‌های علمیه خواهران باید پیشرفت روزافزون وجود داشته باشد، خاطرنشان کرد: این مدارس علمیه باید در سایر کشورها تشکیل شود و در مقابل یأجوج و مأجوج‌های زمان و فسادی که غربی‌ها می‌خواهند ایجاد کنند، سدی بسازند.

وی با اشاره به مقام زن در اسلام، افزود: گروهی اصرار داشتند از لحاظ اسلامی، زنان را از فعالیت‌های اجتماعی برکنار کنند که این امر برخلاف آموزش‌های قرآنی است چراکه اسلام دینی صرفا مردانه نبوده و تمام انسان‌ها از زن و مرد مورد توجه این دین مبین هستند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی قایینی بیان کرد: ادامه داد: البته طبیعی است که میان زن و مرد تفاوت‌هایی وجود دارد اما برنامه‌ریزی قرآن کریم برای تمام اقشار انسان‌ها است و کسی نباید اسلام را مختص گروه و قشر خاصی بداند.

 وی افزود: امروزه نیاز به حوزه‌های علمیه بیشتر دیده می‌شود زیرا فساد شیوع پیدا کرده و ناهنجاری‌های اجتماعی بسیاری ایجاد شده است و مشاهده می‌کنیم که حضور خواهران طلبه در مراکز مختلف بسیار تأثیرگذار بوده است.

 این استاد حوزه با بیان اینکه تأسیس مدارس علمیه در هر منطقه در ابعاد مختلف تأثیرگذار بوده است، خاطرنشان کرد: مدیران و هیأت امنای حوزه‌علمیه خواهران نباید فقط به تأسیس مدارس اکتفا کنند بلکه باید با احساس مسئولیت خود به دنبال رسیدن به اهداف والا یعنی تربیت خواهران فاضل باشند.

روحانیت به تحلیل‌گران مغرض چشم بدوزد

وی تصریح کرد: غرب و جهان استکبار و سلطه تاکنون شرق را در مقابله خود می‌دید اما امروز به دنبال جایگزینی یک دشمن بزگ فرضی است.

حجت‌الاسلام و المسلیمن محمدی قایینی افزود: محصول تلاش 150ساله غرب در سرزمین فلسطین جمع شده بود اما امروز درمانده شده و به حداقل ظرفیت رسیده‌اند که این اتفاق به همت والای جمهوری اسلامی در مهد تمدن و فرهنگ اسلامی شکل گرفته که کانون حوزه‌های علمیه برادران و خواهران است.

 وی با بیان اینکه تاکنون رشد و موفقیت فرهنگی بسیاری در کشور داشته‌ایم و باید تلاش خود را برای اعتلای هرچه بیشتر فرهنگی به کار ببندیم، گفت: برخی در روزنامه‌ها و سایت‌ها به گونه‌ای تحلیل و جوسازی می‌کنند که انگار وضعیت بسیار وحشتانکی در داخل کشور وجود دارد و همه چیز درهم بوده و هیچ کار فرهنگی تا به حال انجام نشده است. این امرباعث می‌شود تا جبهه اسلامی را به چالش بکشد و نگاه بیرونی را نسبت به ما امیدوار کند.

استاد حوزه علمیه همدان با تأکید بر اینکه مهم‌ترین کار روحانیت تبلیغ و ترویج دین است و این جایگاه نباید تضعیف شود، عنوان کرد: روحانیت در راستای اعتلای دین به هیچ‌وجه نباید به  تحلیل‌گران مغرض چشم بدوزد، لذا روحانیان و مبلغان باید از بالا به تحولات کشوری و بین‌المللی نگاه کنند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha