شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
یعقوبی

حوزه/ امام جمعه بجنورد گفت: رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب در کنار علم و پژوهش بلافاصله معنویت و اخلاق را مطرح کرده‌اند، چراکه معنویت و اخلاق در کنار علم دو بال برای توسعه هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری « حوزه» در خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در دیدار با سرپرست و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، خطاب به آنها اظهار کرد: فعالیت شما در مرئی و منظر مردم قرار دارد و مردم رسیدگی و معاینه شما را می‌بینند، ازاین‌رو رفتار پزشک و فرد فعال در مجموعه علوم پزشکی می‌تواند بر روح و جسم اربابان رجوع تأثیر بسیار زیادی داشته باشد.

وی افزود: ویژگی مجموعه علوم پزشکی این است که مستقیم با مردم در ارتباط است که این ارتباط هم ویژگی‌های مثبت داشته و هم احتمال دارد لغزش گاه‌هایی داشته باشد، ازاین‌رو باید همواره مراقب باشیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی اضافه کرد: حساسیت علوم پزشکی به دلیل ملموس و مرتبط بودن آن با جامعه و انسان‌ها است که این مهم جایگاه ویژه‌ای به این مجموعه می‌دهد.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه باید فعالان پزشکی خلوص و عیار معنویت و اخلاق را بالا ببرند، تصریح کرد: لازم است رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب در کنار علم و پژوهش بلافاصله معنویت و اخلاق را مطرح کرده‌اند، چراکه معنویت و اخلاق دو بال برای توسعه هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: امید دادن به بیماران بسیار مهم است؛ ازاین‌رو  پزشک باید علاوه بر نسخه‌پیچی، بیمار را از نظر روحی و اعتماد به نفس هم کمک کند.

وی خطاب به پزشکان گفت: علاوه بر مسائل جسمی، در مسائل روحی هم به مریضان و مراجعه‌کنندگان کمک کرده و تلاش کنید هم‌زمان با درمان، عیار معنویت و اخلاق را هم در بیماران بالا ببرید.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha