جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله طه محمدی

حوزه/ آیت الله طه محمدی گفت: مرحوم آیت الله جلوه چندین حکیم، فیلسوف، متفکر و عارف تربیت کرده است و حضرت امام خمینی ثمره همین مکتب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، آیت الله غیاث الدین طه محمدی رئیس بنیاد علمی فرهنگی ابن‌سینا در مراسم بزرگداشت آیت الله میرزا ابوالحسن جلوه که عصر امروز در تالار شهید مطهری انجمن آثار و مفاخر فرهنگی تهران برگزار شد، با اشاره به نقش تربیتی پررنگ مرحوم جلوه گفت: استاد حضرت امام، آیت الله شیخ محمد علی شاه آبادی بود که از شاگردان میرزا جلوه بودند و اگر ایشان چنین شاگردانی را نداشتند ما انقلاب شکوهمند اسلامی را تجربه نمی‌کردیم و همچنان در برابر غربی‌ها کوچک می‌شدیم. امریکا و اروپا به برکت انقلاب اسلامی جلوی ایرانیان زانو زدند و همه از برکات این مکتب است.

وی ادامه داد: یکی از نقطه عطف‌های زندگی مرحوم جلوه این است که در عصر و زمانی که تاریکی به مردم هجوم می‌آورد باید نورافشانی به مردم شود. کار خداوند تجلی است و انقلاب اسلامی از بزرگ‌ترین تجلی‌های خداوند بوده است.

رئیس بنیاد ابن‌سینا افزود: یکی دیگر از برکات مرحوم جلوه توانایی ایشان در خلع بدن است. خلع بدن به این معناست که انسان برای جاودانگی خلق شده است و درواقع انسان نمی‌میرد و خود مرگ را می‌میراند. به عبارت دیگر انسان در مراحل سیر و سلوک قدرتی را کسب می‌کند که به آن مرگ اختیاری می‌گویند و فرد هر زمان که بخواهد می‌میرد و زنده می‌شود.

وی گفت: خلع بدن همین مرگ اختیاری است که ابوالحسن جلوه از این موهبت الهی برخوردار بود. شیخ اشراق و حتی آیت الله بهجت به مرحله خلع بدن رسیده بودند.

آیت الله طه محمدی در پایان خاطرنشان کرد: مرحوم جلوه که در زمان ناصرالدین شاه قاجار زندگی می‌کرد، همیشه به این شاه بی اعتنا بود با اینکه ناصرالدین شاه بارها خواسته بود که به جلوه احترام کند.

 

خبرنگار: فاطمه اسماعیلی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha