پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
جامعه اسلامی ورمانت، یک کلیسا را به مسجد تغییر کاربری می دهد

حوزه/ درحالی که ایالت ورمانت در آمریکا ۴ هزار مسلمان دارد، مسجد کنونی مسلمانان این ایالت تنها ظرفیت ۳۰۰ نمازگزار را داشته و با خریداری یک کلیسا و تبدیل آن به مسجد، ۷۰۰ نمازگزار قادر خواهند بود در مسجد نماز جمعه برپا کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از wcax، جامعه اسلامی ورمانت در آمریکا قصد خرید یک کلیسا و تغییر کاربری آن به مسجد را دارد. به گفته یک خیریه آنلاین که برای راه اندازی این مرکز اسلامی ایجاد شده، افزایش جمعیت مسلمانان در ایالت ورمانت از دلایل خرید این کلیسا عنوان شده است.

این سازمان عام المنفعه یک خیریه اینترنتی با عنوان «گوفاند می» راه اندازی کرده تا 500 هزار دلار برای خرید ساختمان کلیسای سابق در جنوب برلینگتون را جمع آوری کند. جامعه اسلامی قراردادی برای خرید کلیسای سابق عیسی مسیح به مبلغ 1.1 میلیون دلار به امضاء رسانده است و تا پایان ماه سپتامبر برای تکمیل قرارداد زمان دارد.

این جامعه اسلامی از سال 1999 افتتاح شده و 300 عضو فعال دارد که همگی درنمازهای جمعه شرکت می کنند.

در سایت خیریه آمده است: ساختمان مسجد دیگر ظرفیت کافی برای جمعیت رو به رشد مسلمانان ندارد و فضای آن، امکانات و پارکنینگ آن محدود است. به علاوه طراحی معماری ساختمان توانایی ما را برای ارائه امنیت موثر و اقدامات امنیتی ضروری نامقدور است، که به دلایل اتفاقات اخیر از اهمیت زیادی برخوردار است.

گفتنی است مسجد جدید ظرفیت 700 نمازگزار را خواهد داشت. این درحالی است که هم اکنون 4 هزار مسلمان در ایالت ورمانت آمریکا زندگی می کنند که از کشورهای مختلفی چون هند، پاکستان، بوسنی و هرزگوین، مصر، لبنان، مراکش، عربستنان سعودی، بنگلادش، نپال، بوتان، ایران، عراق، یمن، سودان، اندونزی، کانادا و آمریکا هستند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha