پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
نصب شیرهای آب ویژه در ۱۲۰ مساجد هند برای جلوگیری از اسراف

حوزه/ ۱۲۰ مسجد در سرتاسر هندوستان شیرهای آب مخصوص برای جلوگیری از اسراف آب نصب کرده اند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از ایندین اکسپرس، مسجد شهر پونه، هشتمین شهر بزرگ هند در ایالت مهاراشتر اقدام به نصب شیرهای آب ویژه ای به منظور «صرفه جویی در مصرف آب» هنگام وضو گرفتن نصب کرده است.

مسجد بزم مدینه در رامودی یکی از هفت مسجدی است که این شیرهای آب که ساخت شرکتی در بمبئی هستند را نصب کرده است. تاکنون 120 مسجد در سرتاسر هندوستان این شیرهای آب را نصب کرده اند.

فیصل هاوا مدیر و سازنده شیرهای آب می گوید: در شرایط عادی نمازگزاران هنگام وضو گرفتن شیر آب را باز می گذارند و ایده طراحی شیرهای جدید برای صرفه جویی آب بود. به این ترتیب میزان آب مصرفی برای هر فرد از 4-5 لیتر به 1 لیتر کاهش می یابد.

وی در رابطه با فناوری شیرهای آب توضیح داد که این شیرها دارای سنسورهای حرکتی بوده و جایگزین مدل های قدیمی شده اند.

فیصل گفت: با این حال این شیرهای آب گران قیمت هستند و مساجد و مدارس اسلامی که توسط سازمان های خیریه اداره می شوند قدرت خرید آن ها را ندارند.

ضمیر شیخ مدیر مسجد جامعه بزمه در پونه گفت: شیرهای مخصوص مصرف آب را به اندازه زیادی کم کرده اند و ما هم اکنون نزدیک به 60% در مصرف آب صرفه جویی داریم. به دلیل اینکه پمپ های آب استفاده نمی شوند مصرف برق نیز پایین آمده است و در ایام تابستان با کمبود آب مواجه نخواهیم شد.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha