شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
بالا رفتن شانس حافظان قرآن در ثبت نام در مدارس اندونزی

حوزه/ یک مسئول آژانس تحصیلی بکاسی اعلام کرد امسال دبیرستان ها و مدارس دولتی در این شهر، در جاوه غربی اندونزی، ۲% کل امتیاز تحصیل را به حفظ قرآن مجید اختصاص می دهند.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از جاکارتا پست، امسال دبیرستان های دولتی در بکاسی، در استان جاوه غربی در اندونزی، 2 درصد کل امتیاز تحصیلی را به حفظ آیات قرآن مجید اختصاص می دهند و دانش آموزان حافظ قرآن امتیاز «شایستگی برتر» دریافت می کنند.

عنایت الله سرپرست آژانس تحصیلی بکاسی روز گذشته در این باره گفت: دانش آموزان می توانند آزمون حفظ قرآن مجید را بگذرانند تا امتیازهای مذکور را دریافت کنند.  هر دانش آموزی که قادر به حفظ 10 جزء نخست قرآن مجید باشد 100 امتیاز کسب می کند.، در مقابل دانش آموزانی که حافظ کل قرآن مجید باشند 300 امتیاز به آنان اختصاص می گیرد.

 وی ضمن بیان اینکه وزارت امور دینی اندونزی در برگزاری آزمون ها همکاری خواهد داشت: امتیازهای کسب شده به امتیاز کلی آزمون ورودی در مدارسی که در آن ها ثبت نام می کنند، اضافه خواهد شد.

گفتنی است بکاسی، شهری در استان جاوه غربی اندونزی که بیش از 1 میلیون و 600 نفر جمعیت دارد، دارای 56 دبیرستان می باشد که در آن ها 14 هزار و 544 دانش آموز به تحصیل مشغول هستند. پیش ثبت نام مدارس هفته گذشته آغاز شده و تا پایان این ماه ادامه خواهد داشت. در این میال ثبت نام آنلاین برای مدارس دولتی قرار است از 1 جولای آغاز شود.

گفتنی است در مسابقات بین المللی قرآن کریم معمولا قاریان اندونزیایی جزء رتبه های برتر هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha