شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دولت نیوزیلند اسلحه های نیمه خودکار را از مردم بازخرید می کند

حوزه/ طبق قانون جدیدی که پس از حمله تروریستی به دو مسجد کرایست چرچ در نیوزیلند تصویب شد در اختیار داشتن سلاح های نیمه خودکار ممنوع می باشد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از swissinfo، دولت نیوزیلند حمل و نگهداری سلاح‌های نیمه خودکار، را پس از آن که در حمله تروریستی به دو مسجد در شهر «کرایست‌چرچ» این کشور از آن ها استفاده شد، غیر قانونی اعلام کرده و اخیرا  طرح جمع‌آوری این سلاح‌ها اعلام کرده است.

«جاسیندا آردن» نخست‌وزیر نیوزیلند پس از رویداد جنایت در دو مسجد شهر کرایست‌چرچ این کشور که منجر به کشته شدن ۵۱ مسلمان شد اعلام کرد که قوانین مربوط به حمل و نگهداری اسلحه را سخت‌گیرانه تر خواهد کرد و اکنون با گذشت سه ماه از این حمله تروریستی، نخست‌وزیر نیوزیلند امروز برنامه جدید خود را در این مورد اعلام کرد.

استورات نش رئیس پلیس نیوزیلند اعلام کرد که بازپس‌گیری این اسلحه‌ها یک هدف دارد و آن حذف سلاح‌های خطرناک از دست افراد، پس از حمله به دو مسجد النور و لینوود در کرایست‌چرچ است.

نش در ادامه افزود: ۱۴هزار و سیصد اسلحه نیمه‌خودکار در نیوزیلند در دست برخی از مردم است. در سراسر کشور، جمع‌آوری این سلاح‌ها انجام می‌شود که مالکان آن ها می‌توانند سلاح خود را به پلیس تحویل دهند و دولت سلاح ها را از مردم بازخرید می کند.

گفتنی است یک مهاجم استرالیایی تبار حامی برتری نژادسفید،‌ عامل کشتار در این دو مسجد، از پنج اسلحه استفاده کرده که دو عدد از آنها سلاح نیمه‌خودکار بوده است. بر اساس این طرح، در اختیار داشتن سلاح‌های نیمه خودکار غیرقانونی است و مالکان این نوع اسلحه‌ها ۶ ماه فرصت دارند، سلاح‌های خود را تسلیم دولت کنند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha