جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 مدرسه علمیه فاطمه الزهراء(س) اصفهان

حوزه/ رئیس هیئت امنای مدرسه علمیه فاطمه الزهراء(س) اصفهان گفت: دشمن می داند همان گونه که انقلاب با زمینه فرهنگی رشد کرده است، می توان آن را نیز با تهاجم و شبیخون فرهنگی نابود کرد. او می داند که اتحاد قرآن و عترت جامعه ما را موفق نگه داشته است و می خواهد بین این دو فاصله بیندازد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام رضا فراهینی، رئیس هیئت امنای مدرسه علمیه فاطمه الزهراء(س) اصفهان، در جمع اساتید و طلاب این مدرسه، به وصیت نامه امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: وقتی امام(ره) در وصیت نامه اش می فرماید «با دلی‌ آرام‌ و قلبی‌ مطمئن‌ و روحی‌ شاد و ضمیری‌ امیدوار به‌ فضل‌ خدا از خدمت‌ خواهران‌ و برادران‌ مرخص‌ و به‌ سوی‌ جایگاه‌ ابدی‌ سفر می‌كنم»، این سخن امام حاکی از عملکرد پاک و پیامبر گونه ايشان است. امام خورشیدی بود که فضای یخ زده ایران را گرمی بخشید. کدام یک از ما اگر مرگ به سراغمان بیاید این گونه با آرامش از دنیا می رویم.

وی در مقایسه  انقلاب امام با رهبران معاصر دنیا، گفت: اگر چه بعضی از رهبران در دنیای امروز، رفاه و آزادی را آورده اند، اما بیشتر آنها در قالب مادیات بوده و مردم را از چاله ای به چاه انداخته اند و بعد از چند سال فهمیدند که این راه، بیراهه بوده است، مانند انقلاب گاندی و ماکس، اما بعضی دیگر از رهبران، انقلابشان مانند انقلاب انبیاء و امیر المؤمنین(ع)، ریشه در وحی و معنویت دارد. هم دنیا و هم آخرت مردم را تقویت می کند. انقلاب امام خمینی(ره) از قبیل این انقلاب هاست.

رئیس هیئت امناء مدرسه علمیه فاطمه الزهراء(س) اصفهان ادامه داد: امام همّ و غمشان دین وهدایت مردم بود. امام(ره) می فرمود «ما مأمور به تکلیف و وظیفه هستیم، مأمور به نتیجه نیستیم»، ولی خداوند نتیجه خوب را هم برایشان رقم زد. این نتیجه نشأت گرفته از خلوص و صداقت امام(ره) بود. با توجه به آیه 90 سوره یوسف (و مَنْ يَتَّقِ وَيَصْبِرْ فَإِنَّ اللَّهَ لَا يُضِيعُ أَجْرَ الْمُحْسِنِينَ) خداوند اجر نیکو کاران را ضایع نمی کند.

حجت الاسلام فراهینی داد: قیام امام خمینی(ره) تفاوت اساسی با قیام های مشروطه، نفت و... داشت، به این علت  که امام ریشه ی درخت شاهنشاهی را از جا کند و انقلابی به تمام معنا فرهنگی انجام داد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: دشمن می داند همان گونه که انقلاب با زمینه فرهنگی رشد کرده است، می توان آن را نیز با تهاجم و شبیخون فرهنگی نابود کرد. او می داند که اتحاد قرآن و عترت جامعه ما را موفق نگه داشته است و می خواهد بین این دو فاصله بیندازد و دراین زمینه کار شکنی های زیادی می کند. ما باید محکم و استوار در مقابل این سختی ها بایستیم و بدانیم این سختی ها، پیش روی انبیای الهی هم بوده است. به راستی که بعد از هر سختی گشایشی هست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha