چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت الله سعیدی در حرم رضوی

حوزه/ تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: فعالیت‌های فرهنگی که در کشور انجام می‌شود، همان ثمرات انقلاب و نظام مقدس اسلامی است و آستان‌های مقدس نیز از مراکزی هستند که انتظار ارتقا و رشد برنامه های معارفی از آنان می‌رود .

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، آیت الله سید محمد سعیدی، پیش از ظهر امروز در حاشیه اجلاسیه تولیت‌های اعتاب مقدس ایرانی در جمع خبرنگاران شیراز، با اشاره این که برگزاری اجلاسیه ها چه تأثیری در اجرای فعالیت‌ها دارد، اظهار داشت: در روایت این تعبیر از چند امام معصوم علیهم‌السلام واردشده که فرمودند خداوند رحمت کند کسی را که امر اهل‌بیت(ع) را اطاعت کند.

وی افزود: باگذشت بیش از 40 سال از انقلاب اسلامی، این سؤال و توقع وجود دارد که نظام مقدس اسلامی برای احیای امر اهل‌بیت علیهم‌السلام چه گام‌هایی را تاکنون برداشته و چه گام‌هایی را می‌تواند بردارد، امام (ره) و شهیدان با خون پاک خود با تلاش خود آمدند تا امر اهل‌بیت علیهم‌السلام را احیا کنند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) تصریح کرد: از هنگامی‌که نظام مقدس اسلامی شکل‌گرفته است، شاهد مظاهر و نمونه‌هایی از احیای اهل‌بیت علیهم‌السلام هستیم، اولاً اینکه در مساجد، حج و آستان‌های مقدس نماز گزاران، حاجیان و زائران فراوانی وجود دارند؛ در ایام اربعین نیز مشاهده می‌کنیم که این خیل عظیم جمعیت وجود دارد؛ تا قبل از انقلاب حضور آحاد مردم در این‌چنین مراسم‌هایی و مکان‌هایی سابقه نداشت، ازاین‌رو پس از انقلاب در پرتو این مراسم‌ها معارف اهل‌بیت علیهم‌السلام به مردم منتقل می‌شود.

وی تصریح کرد: فعالیت‌های فرهنگی که در کشور انجام می‌شود، همان ثمرات انقلاب و نظام مقدس اسلامی است و آستان‌های مقدس نیز از مراکزی هستند که انتظار ارتقا و رشد برنامه های معارفی از آنان می‌رود .

آیت الله سعیدی خاطرنشان کرد: از فعالیت‌ها، ابتکارات و گام‌های مؤثری که در آستان‌های مقدس برداشته‌شده است، در اختیار گذاشتن تجربه‌ها و انتقال به یکدیگر است، همچنین ایجاد افزایی از دیگر دستاوردهاست.

وی به ویژگی‌های حضرت معصومه(س) اشاره کرد و بیان داشت: حضرت معصومه(س) مهاجر الی الله و مجاهد فی سبیل الله است؛ حضرت در این راه با خطراتی بسیاری مواجه شده است و در این مسیر بستگان ایشان نیز به شهادت رسیده‌اند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) ابراز کرد: هر یک از آستان‌های مقدس ایرانی دارای ویژگی‌هایی هستند، لذا حضور در این مراسم و اجلاسیه برای هم‌اندیشی و انتقال تجربه است و امیدواریم بتوانیم زحمات حضرت امام(ره)، مقام معظم رهبری و خون شهدا را که همه پای شجره طیبه ولایت ریخته شده را ادا کنیم.

آیت الله سعیدی بیان کرد: زائران آستان‌های مقدس منحصر به شیعیان نیستند، درب این مکان‌های مقدس بر روی همه افراد باز است، همچنین حضور افرادی که با معارف اهل‌بیت علیهم‌السلام آشنا نیستند را مغتنم می‌شماریم و برنامه‌های ویژه‌ای را برای آنان برگزار خواهیم کرد.

وی در پاسخ به سؤالی پیرامون نام‌گذاری مکان یا صحنی از آستان مقدس حضرت معصومه(س) به نام حضرت شاهچراغ(ع)، خاطرنشان کرد: در طرح‌های توسعه تلاش بر این است که از بزرگان و اهل‌بیت علیهم‌السلام نام‌برده شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha