پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین نواب

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت به برنامه‌های حج امسال اشاره کرد و گفت: ۱۷ تیرماه نخستین پرواز زائران حج به‌ عربستان انجام می شود و آخرین پرواز برگشت نیز ۱۷ شهریورماه خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید عبدالفتاح نواب پیش از ظهر امروز در حاشیه اجلاسیه اعتاب مقدس ایرانی، در جمع خبرنگاران شیراز، با اشاره به اینکه اعتاب مقدسه پایگاه های نورانی برای مؤمنین اند، اظهار داشت: در جهان اسلام، تنها ایران است که بعد از پیروزی انقلاب و دستاوردهای خون شهدا، افرادی تربیت شدند که بتوانند خدمتگزاران اعتاب مقدسه در عراق و سوریه شوند.

وی بابیان اینکه برگزاری اجلاسیه اعتاب مقدس موجب هم‌افزایی آستان‌ها می‌شود، افزود: نکاتی که در اجلاسیه اعتاب مقدسه ایرانی مطرح می‌شود می‌تواند در اعتاب مقدس کشورهای عراق و سوریه نیز عملیاتی شود.

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت کشور در ادامه بیان مسائل فرهنگی در اربعین را یکی از برنامه‌های بعثه مقام معظم رهبری دانست و با اشاره به برنامه‌ها در اربعین حسینی امسال عنوان کرد:  در اربعین بیش از هزار روحانی برای راهنمایی زائران اعزام می‌شوند، همچنین اعزام روحانیون زبان‌دان را در برنامه‌ها داریم.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر برنامه سال‌های گذشته اربعین که امسال نیز برگزار می‌شود، آسیب‌شناسی‌هایی صورت گرفته و قطعاً برنامه‌های مطلوبی برگزار خواهد شد، همچنین «روای همراه» نیز یکی دیگر از برنامه‌هایی است که امسال در اربعین اجرا خواهد شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نواب به برنامه‌های حج امسال اشاره و بیان کرد: ۱۷ تیرماه نخستین پرواز زائران حج به‌ عربستان انجام می شود و آخرین پرواز برگشت نیز ۱۷ شهریورماه خواهد بود.

سرپرست حجاج ایرانی اظهار کرد: امسال هیئت ایرانی که برای امضا تفاهم‌نامه‌ به عربستان رفته بودند و توانستند در نیم روز آن را امضا کنند. همچنین رویکردی که امروز در عربستان وجود دارد این است که اعمال زائران بدون دغدغه انجام شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha