پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت الله شاهچراغی نمازجمعه

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به سرنگونی پهپاد جاسوسی آمریکا به دست نیروهای سپاه گفت: نیروهای مسلح و مردم مقابل تعدی به مرزهای کشور، سریع و جدی اقدام خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی، ظهر امروز در خطبه‌های آیین سیاسی عبادی نماز جمعه این هفته سمنان که با حضور پرشور مردم و مسؤولان در مصلای نماز جمعه این شهر برگزار شد، با اشاره به اقدام قاطع سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دفاع از مرزهای کشور اظهار کرد: سرنگونی پهپاد جاسوسی آمریکا به دست توانای نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ضربه محکمی به آمریکا و دولت ترامپ بود.

وی تصریح کرد: پهپاد آمریکایی بسیار قیمتی، مدرن و برای آمریکایی‌ها قابل اعتماد بود و برای آن هزینه‌های بسیاری کرده بودند؛ اما نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آن را سرنگون کردند.

امام جمعه سمنان با قدردانی از تلاش نیروهای مسلح در دفاع از مرزهای کشور گفت: سرنگونی پهپاد آمریکایی برای دنیا و دولت آمریکا پیام روشنی داشت و آن هم اینکه اگر به کشور ما تعدی ‌کنند، نیروهای مسلح و مردم در دفاع از ایران سریع و جدی اقدام خواهند کرد.

آیت‌الله شاهچراغی بیان کرد: دولت آمریکا باید بداند اگر دست از پا دراز کند، مردم و نیروهای مسلح نظام اسلامی تودهنی محکمی به آنها خواهند زد و این پیام مهمی بود که با سرنگونی این پهپاد آمریکایی به آنها مخابره شد.

وی اضافه کرد: دونالد ترامپ گفته که امیدوارم ساقط کردن این پهپاد آمریکایی عمدی نباشد؛ اما خود آنها هواپیمای مسافری ایران را با آن همه جمعیت سرنگون کردند و به فرمانده متخاصم مدال هم دادند و این نشانگر سیاست دوگانه آمریکایی‌هاست.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه در هر شرایطی باید از کشور دفاع کرد، گفت: یکی از کارهای خوب و مهم در راستای اعلام حمایت همه‌جانبه از مرزهای کشور، ساقط کردن این پهپاد جاسوسی آمریکایی بود که به دست نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام گرفت.

وی همچنین با اشاره به در پیش بودن هفته قوه قضائیه گفت: دستگاه قضایی از 40 سال گذشته تاکنون به مردم خدمت می‌کند؛ اما از زمان ریاست آیت‌الله رئیسی بر آن، تحولی در دستگاه قضایی کشورمان ایجاد شده است.

آیت‌الله شاهچراغی افزود: در همین مدت کوتاه، 60 نفر از قاضیان خطاکار از خدمت منفصل شده‌اند و 241 نفر از مفسدان اقتصادی نیز حکم قطعی گرفته‌اند و این نشان می‌دهد که عزم رئیس دستگاه قضایی برای خدمت صادقانه به مردم جزم است.

وی گفت: قاضیان امین نیز در دستگاه قضایی از سوی رئیس این دستگاه تشویق شدند و آیت‌الله رئیسی در کارش بسیار جدی است؛ اگر مدیری جدی باشد، مردم هم امیدوار می‌شوند.

آیت‌الله شاهچراغی ادامه داد: قوه قضاییه کار را از خود شروع کرده است تا بتواند مفسدان اقتصادی و دانه‌درشت‌ها را بی‌پرده پای میز محاکمه بنشاند.

امام جمعه سمنان در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: منافقین بسیاری از شخصیت‌های انقلاب اسلامی را از مردم ایران گرفتند؛ اما در یک عملیات ناکام ماندند و آن هم زمانی بود که سراغ آیت‌الله امام خامنه‌ای آمدند و تلاش آنها در مسجد ابوذر ناکام ماند و خداوند شیشه را کنار سنگ نگه داشت.

آیت‌الله شاهچراغی اظهار کرد: خداوند متعال خواست تا رهبر معظم انقلاب اسلامی برای ملت ایران و امت اسلام باقی بمانند، رهبری و مردم را هدایت کنند و در خط امام راحل، قدم‌های قوی‌تری برداشته شود.

امام جمعه سمنان همچنین با بیان اینکه همه نهادهای انقلابی که امام خمینی (ره) تأسیس کردند، در آسمان کشور درخشندگی خاصی دارند و یکی از آنها سازمان تبلیغات اسلامی است، گفت: این سازمان کار فرهنگی می‌کند و نسبت به روحانیت و دین مردم و جامعه خدمات خوبی ارائه می‌دهد.

آیت‌الله شاهچراغی تصریح کرد: کلاس‌های تابستانی که سازمان تبلیغات اسلامی برای دانش‌آموزان برگزار می‌کند، از اقدامات خوبی است که برای آینده‌سازان کشور صورت می‌گیرد و در این بخش هر چه هزینه شود، باز هم کم است.

وی تربیت فرزندان انقلاب اسلامی را امر مهمی دانست که همواره باید بدان توجه داشت.

امام جمعه سمنان با اشاره به سالروز شهادت شهید چمران گفت: این شهید والامقام مردانه در جبهه‌های جنگ جنگید و در جهاد مقدس با ملت ایران همراهی کرد.

آیت‌الله شاهچراغی گفت: شهید چمران، شهیدی عارف و سالک بود و باید برای ایشان احترام قائل شد.

وی با بیان اینکه برای مصلای نماز جمعه سمنان هزینه‌های بسیاری شده است و افراد زیادی در این راستا زحمت کشیده‌اند، از تلاش‌های رئیس هیأت امنای مصلای سمنان تقدیر کرد و گفت: از طرف مردم از زحماتی که بدون ریالی مزد و عاشقانه انجام شده است، قدردانی می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha