جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سردار محمدرضا یزدی، فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ

حوزه/ فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ از شناسایی هویت ۳۴ شهید از ۱۵۰ شهید تازه تفحص شده خبر داد و گفت: مراسم تشییع شهدای گمنام دوران دفاع مقدس در ۱۷ استان کشور برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، سردار محمدرضا یزدی، فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ، در نشست خبری که صبح امروز در ساختمان ستاد مرکزی راهیان نور برگزار شد، به تشریح برگزاری مراسم تشییع باشکوه پیکرهای مطهر 150 شهید گمنام دفاع مقدس که به تازگی تفحص شده و به آغوش میهن اسلامی بازگشته‌اند، پرداخت.

در این نشست، سردار یزدی با بیان اینکه از این تعداد 116 شهید گمنام هستند و هویت 34 شهید شناسایی شده است، اظهار داشت: مراسم تشییع شهدای گمنام دفاع مقدس و 34 شهید شناسایی شده در آستانه شهادت امام جعفر صادق (ع) در استان‌های قم، مرکزی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، ایلام، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، هرمزگان، بوشهر، اردبیل و تهران و گیلان، قزوین و خوزستان برگزار خواهد شد.

رئیس ستاد اجرایی مراسم تشییع پیکرهای 150 شهید دوران دفاع مقدس، با اشاره به اینکه در چهار استان هویت شهدا گمنام، در هفت استان هویت شهدا شناسایی شده و در 10 استان نیز هم شهدای گمنام وجود دارد و هم شهدای شناسایی شده، تصریح کرد: مراسم وداع با شهدا روز چهارشنبه پنج تیر در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، بعد از نماز مغرب و عشا برگزار می‌شود. مراسم تشییع شهدا نیز پنج‌شنبه شش تیر ساعت 9 از مقابل دانشگاه تهران به سمت معراج الشهدا با حضور پر شور مردم شهید پرور و با سخنرانی حجت الاسلام رئیسی رئیس قوه قضائیه برگزار خواهد شد.

فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ با تاکید بر اینکه هویت چهار شهید متعلق به تهران شناسایی شده است، عنوان کرد: پیکرهای شهدایی که هویت آن‌ها شناسایی شده، هفته آینده در سراسر کشور جهت تشییع و خاکسپاری به خانواده‌هایشان تحویل داده خواهند شد. برگزاری مراسم تشییع و خاکسپاری شهدای استانی نیز بر عهده استان خودشان است.

وی خاطرنشان کرد: در استان‌های اصفهان، سمنان، چهارمحال و بختیاری و تهران شهدای گمنام و شهدای شناسایی تشییع می‌شوند. در استان‌های خراسان رضوی، فارس، بوشهر، گیلان، قزوین و خوزستان نیز شهدای شناسایی شده تشییع خواهند شد. همچنین در استان‌های مرکزی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، اردبیل، هرمزگان و قم شهدای گمنام را تشییع می‌شوند. در استان‌هایی که شهدای شناسایی شده وجود دارد، پیکر شهدا ممکن است در یک بخش یا روستا تشییع شوند؛ البته در مرکز استان نیز اقداماتی صورت خواهد گرفت.

سردار یزدی تصریح کرد: شهدای تازه تفحص شده متعلق به عملیات‌های کربلای 5، والفجر 8، رمضان، محرم، مسلم بن عقیل، والفجر یک در فکه، تک دشمن در زبیدات، والفجر 2 در پنجوین و تک دشمن در عملیات بیت المقدس است.

فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ با اشاره به پیام تشییع شهدا، گفت: هدف از این تشییع بزرگداشت و تکریم شهدا و پیام این مراسم به مسئولان این است که آن‌ها بدانند میزی که بر روی آن نشسته‌اند و مدیریت می‌کنند، برای خدمت است. بابت این میز چندین رزمنده جان‌شان را نثار کرده‌اند.

وی در پایان تصریح کرد: در حاشیه مراسم تشییع شهدا، غرفه فرهنگی نیز بر پا خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha