جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
خطبای جمعه لبنان

حوزه/ خطبای جمعه لبنان در خطبه های این هفته خود تاکید کردند: ایران پیام محکمی به کسانی که به دنبال شعله‌ور کردن آتش جنگ هستند فرستاد و گفت هرگز تسلیم فشارها نخواهد شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، خطبای جمعه لبنان این هفته در خطبه های نماز جمعه گفتند: ایران پیام محکمی به کسانی که به دنبال شعله ور کردن آتش جنگ هستند فرستاد و گفت که ایران هرگز تسلیم فشار ها نخواهد شد و برای حفظ حاکمیت و دفاع از ملت خود تمامی اقدامات را انجام خواهد داد.

 

سید فضل الله: آمریکا مسئول اوضاع تنش زای منطقه است

سید علی فضل الله امام جمعه بیروت در خطبه نماز جمعه با اشاره به اوضاع تنش زای منطقه، سیاست آمریکا را مسئول آن دانست و گفت: این مسئله برای امنیت منطقه و جهان بسیار خطرناک است.

وی افزود: اگر کشور های عربی و اسلامی متوجه این خطر نیستند و از روی برادری و همسایگی حرکتی نمی کنند، پس باید به فکر منافع خود باشند و با گفتگو و برنامه ریزی آتش جنگ را خاموش کنند.

سید فضل الله با اشاره به اینکه باید با عمل برای صلح تلاش کرد گفت: اولین قدم در این راستا گفتگو میان تمامی این کشور هاست تا از مصیبت های جنگ جلوگیری شود و مانع تسلط کشور های بزرگ به ویژه آمریکا بر منطقه شود.

 

شیخ نابلسی: ایران از تهدیدات نمی ترسد و آمریکا هرگز نخواهد توانست آن را شکست دهد

شیخ صادق نابلسی در خطبه نماز جمعه اشاره کرد: یک گروه افراطی در داخل دولت آمریکا هست که برای جنگ با جمهوری اسلامی ایران تلاش می کند، امّا از پاسخ و واکنش ایران هراسان است.

وی افزود: ایران بعد از سرنگونگی پهباد جاسوسی آمریکا، شجاعت، قدرت و صلابت خود را نشان داده و تاکید کرد که از تهدید ها و وعده و وعید ها نمی ترسد.

شیخ نابلسی ادامه داد: ایران پیام محکمی به کسانی که به دنبال شعله ور کردن آتش جنگ هستند فرستاد و گفت که ایران هرگز تسلیم فشار ها نخواهد شد و برای حفظ حاکمیت و دفاع از ملت خود تمامی اقدامات را انجام خواهد داد.

روحانی شیعه لبنان با بیان اینکه آمریکا که همیشه مظهر قدرت بود، اکنون عقب نشینی کرده و خواستار کاهش بحران شده است، گفت: در داخل دولت ترامپ نا به سامانی ها و اختلافاتی به وجود آمده است و ملت آن نمی خواهند که آمریکا وارد جنگ جدیدی شود.

وی تاکید کرد: آمریکا هرگز نخواهد توانست ایران را که با تکیه بر اراده ملت، صبر و مقاومت به قدرت بازدارنده رسیده را شکست دهد.

 

شیخ یاسین: سرنگونی پهباد آمریکایی در واقع سرنگونی سلطه پوشالی آمریکا بر منطقه است

شیخ علی یاسین رئیس انجمن علمای صور در خطبه نماز جمعه تاکید کرد: کنفرانس منامه لکه ننگی بر پیشانی تمام کسانی که به این کنفرانس دعوت کرده و در آن مشارکت کرده و آن را توجیه می کنند، می باشد.

وی افزود: وحدت فلسطینی ها و مقاومت، این کنفرانس را قبل از برگزاری با شکست مواجه کرد.

شیخ یاسین تصریح کرد: همانطور که مقاومت اسطوره ارتش شکست ناپذیر را به نابودی کشاند، سرنگونی پهباد آمریکایی در واقع سرنگونی سلطه پوشالی آمریکا بر منطقه است.

وی پایداری جمهوری اسلامی ایران را در برابر خودکامگی آمریکا و طرح صهیونیستی آمریکایی در منطقه را تبریک گفت و ملت های عربی را به درس گیری از ایران دعوت کرد.

 

شیخ قبلان: حوادث منطقه در سایه سیاست آمریکا با هدف تسلیم ایران است

 شیخ احمد قبلان مفتی جعفری ممتاز در خطبه نماز جمعه اشاره کرد: حوادث منطقه در سایه سیاست های ظالمانه و مستبدانه آمریکا با هدف تسلیم کردن ایران و تحمیل سلطه آمریکا بر منطقه است.

وی افزود: این اقدامات در جهت زمینه سازی برای اجرایی کردن معامله قرن و حذف مسئله فلسطین و تسلط بر سرنوشت ملت ها و ثروت های آنان است.

شیخ قبلان تصریح کرد: رهبران اسلامی و عربی باید تمام تلاش خود را برای شکست طرح آمریکایی صهیونیستی به کار گیرند و با آگاهی اسلامی و عربی گفتگوی ایرانی سعودی را تقویت کنند تا از دست دایناسور آمریکایی نجات یابند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha