جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدرسه علمیه بانو امین خواهران تهران

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران، گفت: چندین واحد درسی بر اساس ضرورت و نیاز هر مدرسه علمیه و با صلاحدید مدیران مدارس علمیه در موضوعات مختلف علمی و فرهنگی برای طلاب ارائه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، حجت الاسلام و المسلمین محمد حسین کبیریان، مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران، ظهر امروز از مدرسه علمیه بانو امین خواهران تهران بازدید کرد.

در ابتدای این بازدید، حجت الاسلام و المسلمین کبیریان ضمن تقدیر از زحمات مدیر و معاونین مدرسه علمیه بانو امین، در سخنان کوتاهی به تبیین رسالت های طلبگی پرداخت و اظهار داشت: اینکه بانوان طلبه علاوه بر حضور در عرصه علم آموزی به امر خانه داری، همسرداری و امورات مختلف اجتماعی نیز می پردازند، بیانگر توانمندی ها و ظرفیت های خواهران طلبه است.

وی با بیان این که هر حوزه علمیه ای یک بانوی امین دیگر را تربیت نماید، گفت: ان شاءالله با برنامه ریزی صحیح در سطح ۳ و سطح ۴ باید طوری عمل شود که بانوان طلبه به عنوان الگو و اسوه در سطح جامعه شناخته شوند، طوری که با تعبیر و نظام فکری مقام عظمای ولایت در امر تربیت دینی طلاب خواهر همخوانی داشته باشد.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان تهران، گفت: مقام معظم رهبری درباره جایگاه بانو مجتهده امین(ره) می فرماید؛ جریان بانو امین پدیده  مبارکه حوزه خواهران بود و باید هزاران محقق، مجتهد و مفسر همچون ایشان تربیت شود.

حجت الاسلام والمسلمین کبیریان در پایان با بیان اینکه حوزه باید بتواند طلبه را مفسر، مولف و مبلغ تربیت کند، گفت: بر اساس دستور مدیر حوزه های علمیه خواهران برای تحقق تربیت طلابی با این ویژگی ها، 20 واحد درسی بر اساس ضرورت و نیاز هر مدرسه علمیه و با صلاحدید مدیران مدارس علمیه در موضوعات مختلف علمی و فرهنگی برای طلاب ارائه خواهد شد.

در ادامه خانم دکتر واسعی مدیر مدرسه علمیه بانو امین ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های علمی و فرهنگی این مدرسه، به تبیین بایسته های اهداف برنامه ریزی شده آموزشی ناظر بر بیانات مقام معظم رهبری پرداخت و اظهار داشت: از جمله اهداف آموزشی این مدرسه علمیه می توان به؛

* برگزاری دوره های مهارت افزایی مختلف برای طلاب اساتید و کادر

* استعدادیابی اساتید و طلاب و ایجاد لجنه های مخصوص علمی

* بالا بردن سطح علمی و پژوهشی و تهذیب اساتید

* ایجاد انگیزه برای رقابت بین طلاب و مدارس بر اساس الگوهای اسلامی

* عدم کتاب محور بودن نظام آموزشی و مباحث پژوهشی فراتر از پیرامون موضوعات کتاب

* نوآوری وخلاقیت و تولید علم بر اساس جنبش نرم افزاری

* آموزش متون مختلف پژوهشی و علمی بر اساس مباحثه و استادیاری توسط خودطلاب

* ایجاد لجنه های علمی اساتید بر اساس پژوهش های مطالباتی و شرکت در دوره های مهارت افزایی مانند دوره های ضمن خدمت اساتید

* و در قسمت پژوهشی؛ ایجاد بستر و آمادگی کمی و کیفی و تقویت و بالا بردن اندیشه‌های دینی

* تبادل بایسته های پژوهشی و مشارکت با مدارس علمیه دیگر

* ایجاد کرسی های آزاد اندیشی بر اساس شبهات و ارتقا و تبادل نظر علوم اسلامی

* ارتباط و تعامل با موسسات پژوهشی و فرهنگی دیگر از جمله بنیاد علمی پیامبر اعظم صلوات الله و سلامه علیه و همچنین بنیاد بهایی پژوهی درتالیف کتاب ومقاله و.... اشاره نمود.

در پایان این دیدار خانم صبیری معاون پژوهش مدرسه علمیه بانو امین، با اشاره به دلایل عدم ورود طلاب به مباحث علمی عمیق و پژوهشی، گفت: یکی از مهمترین آسیب هایی که پژوهش حوزه راه تهدید می کند عدم انگیزه طلاب در تدوین مقالات علمی است و انجام تحقیق پایانی معمولاً با رویکرد رفع تکلیف و با هدف اخذ مدرک است. همچنین مسئله فردگرایی در انجام کارهای تحقیقاتی از دیگر معضلات پژوهشی طلاب است. 313/42

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha