سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
آیت‌الله محسن فقیهی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه استقامت در برابر بدخواهان و استکبار جهانی را رمز پیروزی و سربلندی انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: اجرایی کردن مقاومت در عرصه اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی از ضروریات امروز جامعه است.

آیت الله محسن فقیهی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، مقاومت در برابر دشمنان را دستور و توصیه انبیاء و اولیای الهی عنوان کرد و گفت: مهم ترین علت شهادت ائمه معصومین(ع)، علما و بزرگان و مدافعان دین مقاومت در برابر دشمنان و بدخواهان بود.

وی افزود: مقاومت یعنی این که ما همواره باید متکی به خدا و توان خود باشیم و امید به دشمن نداشته باشیم تا بتوانیم با عزت و اقتدار روی پای خود ایستاده و زندگی کنیم همان گونه که در بحث اقتصاد مقاومتی مطرح است که اگر نگاهمان به ظرفیت و توان داخلی باشد در صورت تحریم های دشمنان نیز آسیب نخواهیم دید.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که پیروزی انقلاب اسلامی ایران و دفاع مقدس مرهون رشادت و مقاومت شهدا است، ادامه داد: اگر ایستادگی و مقاومت امام خمینی(ره)، علما و بزرگان، یاران وفادار و مردم غیور و رشید ایران اسلامی نبود، امروز ما شاهد عزت و اقتدار کشور نبودیم.

وی استقامت در برابر بدخواهان و استکبار جهانی را رمز پیروزی و 40 سالگی انقلاب اسلامی دانست و بیان داشت: امروز به برکت وجود رهبر معظم انقلاب، مسئولان انقلابی و حضور همیشه در صحنه مردم، روز به روز شاهد رشد و بالندگی کشور در همه عرصه ها و همچنین افول قدرت و جایگاه مستکبران جهانی هستیم.

آیت الله فقیهی شناخت دقیق و صحیح مقاومت، وظیفه شناسی و اجرایی کردن مقاومت در عرصه اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی را از ضروریات امروز جامعه برشمرد و گفت: در برخورد با ظالمان، مفسدان اقتصادی، اختلاسگران و مروجان بی بند و باری در جامعه همه افراد باید مقاوم بوده و پیشگام باشند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مصادیق مقاومت و ایستادگی در برابر مروجان بی بند و باری در جامعه، امر به معروف و نهی از منکر است؛ اگر این فریضه در جامعه احیا شود شاهد از بین رفتن منکرات و فساد در جامعه اسلامی خواهیم بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه با بیان این که در سال های ابتدایی پیروزی انقلاب مردم در برابر منکرات و ناهنجاری ها ایستادگی می کردند و کسی جرأت تخلف و بی بند و باری نداشت، تصریح کرد: امروز نیز همه آحاد جامعه باید با احیای امر به معروف در برابر منکرات و ناهنجاری ها بایستند تا شاهد عزت بیش از پیش جمهوری اسلامی ایران باشیم

 

313/60

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha