پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
هم افزایی

حوزه/ سومین جلسه هم افزایی و هماهنگی مراکز حوزوی پیرامون تحقق بیانیه گام دوم انقلاب، با حضور روسا و نمایندگان نهادهای حوزوی، در اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، سومین جلسه هم افزایی و هماهنگی مراکز حوزوی پیرامون تحقق بیانیه گام دوم انقلاب، با حضور روسا و نمایندگان نهادهای حوزوی، در اصفهان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام عیسی شیروانی، دبیر این جلسه بیان کرد: ارائه برنامه های مراکز حوزوی در رابطه با تحقق هر چه بهتر بیانیه گام دوم انقلاب در سال ۹۸ و انجام هماهنگی های لازم در این رابطه از جمله مصوبات جلسه گذشته بود.

وی بیان کرد: مصوبه جلسه گذشته در رابطه با برپایی جلسات مشترک بین معاونت پژوهشی حوزه علمیه اصفهان و مسئولین پژوهشی مراکز حوزوی بود که تشکیل شد و عمدتا بر برگزاری یک همایش مشترک اتفاق نظر داشتند که در این جلسه پیرامون نحوه برگزاری این همایش بحث و تبادل نظر شد.

حجت الاسلام والمسلمین محسن جلالی، معاون پژوهشی حوزه علمیه اصفهان نیز در توضیح جلسه تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: در نظر گرفته شده همایش مورد نظر حداکثرتا بهمن ماه سال جاری یا با هر۷ محور بیانیه ویا متمرکز بر سه محور مرتبط با حوزه های علمیه یعنی عدالت و مبارزه با فساد و سبک زندگی و معنویت واخلاق  برگزار شود.

وی ادامه داد: موضوع بعدی اینکه با توجه به برقراری دروس خارج حوزه تا مردادماه، در نظر داریم جلسات سخنرانی پیرامون تحقق بیانیه گام دوم در بین دروس خارج برگزار شود، همچنین مقررشده با دبیرخانه جامعه مدرسین قم در رابطه با بیانیه گام دوم  ارتباط برقرار شود.

در ادامه جلسه، مسئولین مراکز حوزوی از جمله  رئیس دفتر تبلیعات اسلامی اصفهان، جانشین مرکز مدیریت حوزه، نماینده مرکز مشاوره حوزه، رئیس جامعه المصطفی العالمیه اصفهان ، مدیر حوزه علمیه خواهران اصفهان و نماینده مرکز خدمات حوزه به ارائه پیشنهادات خود در رابطه با برگزاری همایش پرداختند.

 حجت الاسلام والمسلمین ملکی، رئیس جامعة المصطفی اصفهان گفت: این نهاد بر سبک زندگی قرآنی و اسلامی متمرکز است.

وی توضیح داد: سوق دادن خط مشی پایان نامه ها و مقالات بر محورهای بیانیه گام دوم ، برگزاری مسابقه کتابخوانی و برپایی ایستگاه مطالعه برحسب موضوعات بیانیه گام دوم و فعال کردن ۱۵ انجمن علمی و تشکل های فرهنگی از جمله اقدامات جامعه المصطفی در راستای تحقق بیانیه گام دوم است.

رئیس جامعه المصطفی اصفهان عنوان کرد: برگزاری نمایشگاه در حوزه منابع متناسب برای بیانیه گام دوم و حرکت دادن تحقیقات ضمن آموزش طلاب جامعه المصطفی از دیگر اقدامات است.

وی پیشنهاد داد: ایجاد یک مرکز اسناد یا منبع به صورت متمرکز در رابطه با اقدامات تحقق بیانیه گام دوم جهت بهره برداری همه مراکز حوزوی در دستور کار قرار گیرد، همچنین تولید و چاپ یک خبرنامه مرتبط با بیانیه گام به صورت مشترکی بین نهادهای حوزوی انجام شود.

در ادامه، حجت الاسلام نادری نماینده مرکز مشاوره حوزه علمیه اصفهان با اشاره به اینکه هفتمین بند از بیانیه گام دوم انقلاب به بحث سبک زندگی تاکید دارد که مورد عنایت و تاکید رهبری است ، لذا سعی شد در مرکز مشاوره همه برنامه ها و کلاس های آموزشی با محوریت سبک زندگی برگزار می شود.

 حجت الاسلام حیدرنام، نماینده مرکز خدمات حوزه اصفهان هم در این شست افزود: توصیه و تشویق برای مطالعه بیانیه گام دوم انقلاب حداقل یکبار توسط هر طلبه از ضرورویات است، بنابراین مسابقاتی را درحال طراحی هستیم.

وی اذعان کرد: توجیه کارکنان مراکز حوزوی در رابطه با بیانیه گام یک امری ضروری است که باید اتفاق بیفتد، دراین راستا جلساتی را در مرکز خدمات حوزه ویژه کارکنان برگزار کردیم.

در ادامه، حجت الاسلام بهرامی مدیر حوزه علمیه خواهران استان عنوان کرد: نخستین گام برای بیانیه گام دوم انقلاب طرح ریزی، هماهنگی، هم افزایی وتقسیم کاری بین نهادهای مختلف کشوری است.

وی تاکید کرد: نگاه به بیانیه گام دوم نباید نگاه شعاری باشد؛ نظر رهبری  این است که دورنمای نظام جمهوری اسلامی برای چهل سال آتی تبیین شود. موضوع حوزه انقلابی نیز همچون بیانیه گام دوم مهم وحیاتی است که متاسفانه نگاه شعاری به آن می شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha