پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مدیر حوزه علمیه خراسان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان گفت: حوزه ای که بخواهد پاسخگو باشد باید ابتدا به درون خود توجه کند و برای قرآنی شدن جامعه، حوزه ای قرآنی باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سید مصباح عاملی در نشست تقدیر از غرفه داران بخش حوزوی نمایشگاه قرآن و عترت مشهد گفت: از مجموع نظرات می توان نتیجه گرفت که بخش حوزوی این نمایشگاه در راس غرفه ها قرار گرفته بود.

وی با تاکید بر اینکه توجه به فعالیت های کمی و کیفی قرآنی، رسالت حوزه علمیه است، اظهار کرد: حوزه علمیه خراسان در راستای همین رسالت و شانیت، به طور بسیار خوبی در نمایشگاه یادشده حاضر شد و کارها و برنامه های خود را به نمایش گذاشت.

حجت الاسلام و المسلمین عاملي با بیان اینکه در حال حاضر کانون هایی در حوزه علمیه خراسان در عرصه قرآن و عترت فعال است، ابراز کرد: امیدواریم با ورود به عرصه های قرآنی در راستای مطالبات مقام معظم رهبری که حوزه علمیه را حوزه ای پاسخگو در چهار عرصه حوزه، جامعه، نظام و بین الملل می‌دانند، به رسالت خود عمل کنیم.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان، خدمت اجتماعی حوزویان در بخش های مختلف را خوب ارزیابی کرد و افزود: البته حوزه ای که بخواهد پاسخگو باشد باید ابتدا به درون خود توجه کند و برای قرآنی شدن جامعه، حوزه ای قرآنی باشد.

وی، برنامه های آموزشی قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه را در راستای پاسخگویی در سطوح مختلف جامعه دانست و گفت: اصلا فلسفه اجتهاد این است که خدمت اجتماعی انجام شود.

مدیر حوزه علمیه خراسان، اسلام گرایان و اسلام ستیزان را دو گروهی دانست که حوزه علمیه باید در هر دو عرصه فعالیت کند که این دایره گسترده خدمت نیز می بایست با اهتمام به مباحث قرآني باشد.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی درباره حضور حوزه علمیه خراسان در این نمایشگاه، اظهار کرد: بخش حوزوی در این نمایشگاه در سه عرصه ساختاری، محتوایی و شکلی به خوبی کار کرده و تولیدات مختلف آموزشی، پژوهشی، تبلیغی، فرهنگی و... به طور جامع، مطلوب و متفاوت ارائه و با استقبال روبرو شده بود.

مدیر حوزه علمیه خراسان  حضور مجموعه موسسات در قالب حوزه علمیه را کار خوبی ارزیابی کرد و گفت: امیدواریم در سال های آتی شاهد ارائه کارهای فاخر و ارزنده تری باشیم.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha