جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام اسدالله جعفری

حوزه/ رئیس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: ۳۰ درصد پرونده‌های ما در شورای حل اختلاف منجر به سازش می شود؛ از این رو باید از ظرفیت‌های مختلف مردمی برای افزایش صلح و سازش در استان استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت الاسلام اسدالله جعفری، امروز در دیدار مسئولان دستگاه قضایی استان با نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی که به مناسبت هفته قوه قضائیه صورت گرفت، با انتقاد از شمار پرونده های ورودی به دستگاه قضایی، افزود: باید همه تلاش کنند تا میزان ورودی پرونده به دستگاه قضا کاهش یابد.

قاضی القضات خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عملکرد مطلوب هیئت های حل اختلاف در استان، اظهار کرد: 30 درصد پرونده‌های ما در شورای حل اختلاف منجر به سازش می شود؛ از این رو باید از ظرفیت‌های مختلف مردمی برای افزایش صلح و سازش در استان استفاده کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه دستگاه قضایی در حوزه انفال و شورای حفظ حقوق بیت‌المال هم گام‌های بسیار بزرگی برداشته شده است، افزود: جلوگیری و پیشگیری از تجاوزات به اراضی ملی از اولویت های دستگاه قضایی خراسان شمالی است.

حجت الاسلام جعفری خاطرنشان کرد: در این زمینه سال 98 را سال تعیین تکلیف اراضی ملی تعیین کرده‌ایم تا اراضی ملی استان سنددار شده و طرح کاداستر اجرایی شود.

وی با اشاره به بازپس گیری زمین‌های واگذار شده به اشخاص و مراکز به بهانه سرمایه‌گذاری، افزود: در این راستا پارسال هزار و 50 هکتار از اراضی خارج از محدوده شهرها که مربوط به منابع طبیعی بود، به اراضی ملی بازگردانده شده است.

حجت الاسلام جعفری در ادامه با اشاره به حمایت های دستگاه قضایی استان از طرح های اقتصاد مقاومتی و رونق تولید داخلی، خاطرنشان کرد: درزمینهٔ اقتصاد مقاومتی پا به پای دولت و مسئولان اجرایی حرکت می‌کنیم.

وی ادامه داد: در راستای حمایت از طرح های اقتصاد مقاومتی 80 سرمایه‌گذار به دستگاه قضایی مراجعه کرده که مشکلات تعداد قابل‌توجهی از این افراد رفع شد.

حجت الاسلام اسدی با اشاره به بازدید میدانی و جلسات مشترک در راستای رفع مشکلات این فعالان اقتصادی، اضافه کرد: در این راستا امسال ورود بیشتری به واحدهای متوسط و کوچک اقتصادی دارای مشکل خواهیم داشت.

وی همچنین با تأکید بر کاهش جمعیت کیفری، اظهار کرد: این برنامه در چند محور در حال اجرا است که از آن جمله می توان به محور عفو و بخشودگی، آزادی مشروط، پابند الکترونیکی و ... اشاره کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha