جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ نشست برسی آینده نگرانه تبلیغ دین در ایران اسلامی

حوزه/ نشست بررسی آینده نگرانه تبلیغ دین در ایران اسلامی عصر امروز در اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، نشست بررسی آینده نگرانه تبلیغ دین در ایران اسلامی عصر امروز با حضور دستگاه ها و کنشگران فعال در عرصه تبلیغ دینی-حوزوی در اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد.

در این جلسه، ابتدا متخصصان امور تبلیغی و مبلغینی که تجربه بالایی در تبلیغ در مناطق مختلف کشور داشتند به بیان مشکلات وچالش های موجود در این عرصه پرداختند.

در ادامه، معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: عموم افرادی که در تبلیغ فعالیت می کنند عموما در زمینه های علمی چندان توانمند نیستند و اگر ما بخواهیم اوضاع تبلیغ بهتر از این باشد، قائدتا باید در قسمت منابع انسانی که اصیل ترین بخش هر مجموعه ای است، یک توقف و تجدید نظری بکنیم.

حجت الاسلام والمسلمین روستا آزاد تاکید کرد: آیت الله اعرافی در طرح اخیری که صادر کردند، در بخش هایی به تبلیغ اشاره کرده اند، اما تا این طرح اجرایی شود زمان بر خواهد بود.

در قسمتی از این برنامه معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی گفت: افرادی مانند مسیح علی نژاد به دنبال القاء این ذهنیت هستند که اکثر بانوان ایران در رابطه با حجاب ناراضی هستند و می گویند نباید این حجاب اجباری باشد؛ در بررسی هایی که انجام شده این نتیجه حاصل شده که بیش از 90 درصد از مردم معتقدند که نباید کشف حجاب صورت گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین میرمحمدیان یادآور شد: در بررسی هایی که انجام شد، مشخص گردید که بیش از 80 درصد خانم های بدحجاب نسبت به اصل حجاب نظر مساعدی داشته و برای بانوان محجبه احترام قائلند.

مدیر دفتر برنامه ریزی و نظارت راهبردی حوزه های علمیه کشور در قسمتی از این برنامه بیان کرد: در زمینه تبلیغ طرح های جدیدی اخیرا به تصویب رسیده است، اما متاسفانه به دلیل کمبود اعتبارات مالی امکان عملی شدن این طرح ها وجود نداشته است.

حجت الاسلام والمسلمین رجایی نیا تاکید کرد: متاسفانه تقریبا عموم برنامه های حوزه به دلیل کمبود اعتبارات مالی متوقف مانده و تنها برنامه های جاری در حال انجام است.

در بخشی از این نشست، معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران گفت: خود پیامبر اسلام(ص) از مبلغین بودند، امیرالمومنین نیز کارهای تبلیغی بسیاری را انجام دادند، مبلغ طبیعتا به مرحله اجتهاد در تبلیغ برسد تا لااقل قدرت تشخیص فضاها را داشته باشد.

ظهیری بیان کرد: کسانی که ما را از منبر و محراب به دور می دارند و منبرها را بی اثر می دانند، اتفاقا به خوبی اثربخشی منبر را می دانند و می خواهند جلوی این اثربخشی را بگیرند.

کد خبر: ۳۱۳/۵۶

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha