چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
برکناری نماینده مسلمان حزب محافظه کار انگلیس به خاطر انتقاد از بوریس جانسون

حوزه/ محمد امین رئیس انجمن مسلمانان در حزب محافظه کار انگلستان که اخیرا کفایت اخلاقی بوریس جانسون را زیر سئوال برده و محبوبیت را عامل ناکافی برای اداره کشور دانسته بود، برکنار شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از middleeasteye، محمد امین رئیس انجمن مسلمانان حزب محافظه کار انگلیس گفته است که به خاطر انتقاد از «کفایت اخلاقی» بوریس جانسون و زیر سئوال بردن وی، بر کنار شده است.

محمد امید که از سال 2014 مدیریت این انجمن را بر عهده داشته است در مصاحبه با خبرنگاران  گفت به دلیل اینکه «آمادگی اخلاقی بوریس جانسون برای مدیریت کشور» را زیر سئوال برده ، از گروه اخراج شده است. امین هفته گذشته در مصاحبه با خبرنگاران گفته بود که اگر وضعیت کنونی حزب به نفع بوریس جانسون ادامه داشته باشد، این حزب را ترک خواهد کرد.

وی گفت که باور دارد جانسون «کفایت» نخست وزیر شدن را ندارد و اینکه به صرف «محبوب» بودن در میان عده ای، هدایت کشور را نباید به دست او داد. وی جانسون را یک «لوده» توصیف کرده و از اهانت او به زنان مسلمان نقاب دار و پوشیه دار به شدت انتقاد کرد. امین گفت: من حاضر نیستم عضو حزبی باشم که چنین آدمی را به عنوان رهبرشان انتقاد می کنند و پس از 36 سال استعفاء می دهم!

گفتنی است جانسون سال گذشته در حرکتی اسلام هراسانه به زنان مسلمان اهانت کرده و زنان پوشیه دار را به «دزدان بانک» و «صندوق پستی» تشبیه کرد.

محمد امین محبوبیت کنونی جانسون در میان اعضای حزب را به محبوبیت «آدولف هیتلر» تشبیه کرده  وگفت: دیکتاتور آلمانی نیز در سال های 1930 محبوب بود و بسیاری تصور می کنند که وی فرد مناسبی برای اداره کشور است! اما محبوبیت برای کسب این مقام کافی نمی باشد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha