سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
نگرانی مسلمانان از وقوع خشونت های جدید، راهب بودایی دستور سنگسار مسلمانان را داد

حوزه/ درحالی چندی پیش اوباش به خانه ها و مغازه های مسلمانان در سریلانکا حمله کردند، سخنرانی های نفرت محور یک راهب بودایی در این کشور احتمالا آتش خشونت ها را شعله ورتر سازد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از الجزیره، پس از اینکه یک راهب بودایی در سریلانکا مردم را به سنگسار کردن مسلمانان تشویق کرده است مسلمانان این کشور می گوید نگران وقوع حملات در آینده هستند.

فعالان، سیاستمداران و اعضای اقلیت مسلمان می گویند واراکاگودا ناناراتانا ترو، رهبر راهبان بودایی سریلانکا، چند هفته پس از اینکه اوباش بودایی به خانه ها و مغازه های مردم حمله کردند، در سخنرانی هفته گذشته تنش ها را افزایش داده است. گفته می شود این راهب بودایی ادعاها و شایعات علیه مسلمانان را مبنی بر اینکه یک پزشک مسلمان زنان بودایی را نابارور می ساخته تکرار کرده و طی یک سخنرانی در تلویزیون ملی که در سرتاسر سریلانکا پخش می شده، گفته است: برخی می گویند که او باید سنگسار شود. من این را نمی گویم اما این کاری است که باید انجام شود.

این راهب بودایی که سرپرست شعبه اسریریا، یکی از بزرگترین و قدیمی ترین مراکز مربوط به بوداییان در سریلانکا می باشد همچنین خواستار تحریم رستوران های متعلق به مسلمانان شد و یک شایعه قدیمی و غیرقابل اثبات را که رستوران های مسلمانان به مصرف کنندگان بودایی قرص های استریل کننده می دهند را رواج داد.

وی به نمازگزاران در معبد بودایی ها گفت: از این مغازه های مسلمان غذا نخورید! آن هایی که اینجا غذا می خورند در آینده بچه دار نخواهند شد!

وی نه تنها از گفته هایش عذرخواهی نکرده بلکه گفته حرفی را زده که اکثریت مردم آن را باور دارند!

گفتنی است بودایی ها 70% جمعیت 21 میلیونی سریلانکا را به خود اختصاص می دهند، این درحالی است که مسلمانان 10% جمعیت کشور را تشکیل می دهند.

فعالان گفته های این راهب را «نفرت محور» توصیف کرده و از رئیس جمهور خواستار واکنش علیه وی شده اند. اعضای جامعه اسلامی نیز نگران وقوع حملات آتی علیه مسلمانان هستند.

شیرین عبدالسرسور یک فعال حقوق بشر در این باره گفت: این شایعات و اتهامات غلط بسیار مشکل ساز خواهند شد زیرا جوانان بودایی و نسل جدید آن ها را باور کرده و آن ها به آتش خشونت هیزم می ریزند.

لازم به ذکر است انفجارهای تروریستی که چندی قبل در سریلانکا به وقوع پیوست و تعداد زیادی از مسیحیان در آن قربانی شدند موجب اختلاف و تنش مذهبی در این کشور شد. عاملان این جنایت به گروه های اسلامی تندرو و تکفیری وابسته بودند و همین مسئله موجب تکرار سناریوهای سیاه نمایی علیه اسلام و مسلمانان شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha