جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شورای فرهنگ

حوزه/ امام جمعه کرج در چهل و هشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان البرز گفت: با توجه به اینکه به فضای انتخابات نزدیک می‌شویم، باید ساماندهی رسانه‌ها و تعیین تکلیف رسانه‌های بدون مجوز به‌سرعت انجام شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کرج،، پیش از ظهر روز گذشته (شنبه) چهل و هشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی البرز به ریاست نماینده ولی‌فقیه در استان و با حضور استاندار البرز و سایر اعضاء برگزار شد.

«بررسی ارائه نتایج دریافت شده از دانشگاه‌ها و مراکز علمی و اساتید و در نهایت تعیین روز ملی، اِلمان و نماد گیاهی و جانوری البرز»، «ارائه گزارش از تشکیل کارگروه مد و لباس» و همچنین «بررسی برنامه‌های ملی مذهبی که در سطح استان و در فضای باز برگزار می‌شود» از مسائل مطرح‌شده در این جلسه بود.

در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی، امام جمعه کرج با تأکید بر اینکه روز ملی البرز یک عنوان ماندگار باقی خواند ماند، به حساسیت این موضوع اشاره کرد و بیان داشت: روز ملی البرز باید بیان‌گر چند هویت باشد و ابعاد مختلف در انتخاب آن باید در نظر گرفته شود.

وی بابیان اینکه انقلاب اسلامی یکی از مهم‌ترین تحولاتی است که در نظام عالم به وقوع پیوسته، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران تاریخ بشر را تغییر داد و ضمن از بین بردن هیمنه آمریکا، قدرت‌های جهانی را منفعل کرد و بیداری اسلامی و بیداری انسانی را در سراسر عالم زنده کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی گردشی تاریخی در عالم به وجود آورد، اذعان داشت: انقلاب اسلامی به سبب ایجاد تحولات عظیم همچون رویدادهای بزرگ تاریخی مثل هجرت پیامبر(ص) و میلاد مسیح (ع) به‌نوعی مبدأیت دارد و مبدأ تاریخ قرار گرفت.

امام جمعه کرج در ادامه به وقایعی چون جنگ تحمیلی در بعد از انقلاب اسلامی اشاره کرد و عنوان داشت: در اوج این حرکت تاریخی{انقلاب اسلامی} ما شاهد دوران دفاع مقدس و حرکت‌های عمیقی که در دفاع مقدس انجام شد هستیم.

وی با اشاره به حضور پررنگ البرزیان در عملیات‌های دفاع مقدس، اظهار داشت: رزمندگان استان البرز در قسمت عمده‌ای از عملیات‌های دفاع مقدس حضور داشته و نمی‌توان تعداد عملیات مشخصی را در نظر گرفت که در آن لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله(ص) از تهران و لشکر ۱۰ سیدالشهدا(ع) از البرز حضور نداشته است.

نماینده ولی فقیه در استان البرز بابیان اینکه انقلاب اسلامی بزنگاه نظام هستی است، ادامه داد: نمی‌توان در انتخاب روز «البرز»، نیروهای انقلابی البرز، حرکت‌های اصیل انقلابی و دفاع از ارزش‌های انقلابی مردم البرز را نادیده گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی در بخش دیگری با تأکید بر ضرورت ساماندهی رسانه‌های فاقد مجوز، اضافه کرد: با توجه به اینکه به فضای انتخابات نزدیک می‌شویم، باید ساماندهی رسانه‌ها و تعیین تکلیف رسانه‌های بدون مجوز به‌سرعت انجام شود.

در این جلسه درخت اُرَس به‌عنوان نماد گیاهی، عقاب پر طلایی به‌عنوان نماد جانوری و محوطه باستانی ازبکی (دژ مادها) به‌عنوان اِلمان البرز مورد تصویب شورای فرهنگ عمومی استان البرز قرار گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha