جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
محسن مظهری-رئیس کل دادگستری سمنان

حوزه/ رئیس کل دادگستری سمنان با بیان اینکه با هدف خدمت‌رسانی بهتر به مردم دفاتر جدید خدمات قضائی در استان سمنان ایجاد می‌شود، گفت: دفاتر خدمات قضائی جدید در شهرستان‌های گرمسار، شاهرود، آرادان، ایوانکی و دامغان در هفته قوه قضائیه راه‌اندازی خواهند شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از سمنان، سید محسن مظهری، پیش از ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته قوه قضاییه، به میزبانی دادگستری کل استان سمنان برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران شهیدش، اظهار داشت: شهادت شهید بهشتی به عنوان سکان دار قوه قضائیه، رسالت و مسئولیت مسئولان دستگاه قضایی را سنگین تر کرده است.

رئیس کل دادگستری استان سمنان در ادامه افزود: یکی از راه‌های قوه قضائیه برای مواجه با حجم پرونده‌ها، استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات بود و از امکانات جدید و نو برای افزایش اعتماد مردم بهره گرفته‌ایم.

وی اظهار کرد: استفاده از ظرفیت فناوری اطلاعات، ضامن سلامت دستگاه قضائی است و در ایجاد شفاف سازی و نظارت همگانی بر عملکرد قوه قضائیه موثر خواهد بود و به تقویت اعتماد عمومی کمک شایانی را می‌کند.

رئیس شورای قضائی استان سمنان، با بیان اینکه حجم پرونده‌های ورودی به دستگاه قضای استان طی سال گذشته ۱۷۰ هزار پرونده بوده که برای استانی با ۷۰۳ هزار نفر جمعیت حجم کار بالایی را شامل می‌شود، خاطرنشان کرد: واقعیات اجتماعی و شرایط اقتصادی دست به دست هم داده است تا این حجم بزرگ کار برای دستگاه قضائی به وجود آید.

وی با بیان اینکه باید آستانه تحمل و انتظارات مردم نیز با واقعیت‌های جامعه هماهنگ‌تر شود، گفت: تعداد زیاد پرونده‌های قضائی زیبنده نظام اسلامی نیست و این حقیقتی است که باید آن را بپذیریم.

مظهری با بیان اینکه درست است که رسیدگی به دعاوی وظیفه قانونی قوه قضائیه است اما بر روی دیگر سکه مردم باید به تبعات و آثار منفی این حجم پرونده قضائی توجه کنند، افزود: تضعیف انسجام اجتماعی و مشکلات متعددی که برای اشخاص در فرآیند رسیدگی به دعاوی در زمره مشکلاتی است که تعدد پرونده‌های در سطح دستگاه قضا پدید می‌آورد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان با بیان اینکه با هدف خدمت‌رسانی بهتر به مردم دفاتر جدید خدمات قضائی در استان سمنان ایجاد می‌شود، افزود: دفاتر خدمات قضائی جدید در شهرستان‌های گرمسار، شاهرود، آرادان، ایوانکی و دامغان در هفته قوه قضائیه راه‌اندازی خواهند شد.

وی با بیان اینکه با عنایت به رسیدگی به پرونده های مسن، پرونده هایی که بیش از یک سال از تشکیل آن گذشته باشد کاهش پیدا کرده است، گفت: از اصحاب رسانه و مطبوعات می خواهیم که در برقراری ارتباط دو سویه قوه قضائیه و مردم با یکدیگر، ما را یاری کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha