شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام فرزانه، شوراي عالي خراسان

​حوزه/ دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان گفت: دشمن برای مشروعیت زدایی و ایجاد آشوب ها برای ناکارآمد نشان دادن نظام تلاش می کند و در این دو مورد در عرصه روحانیت به طور مخفیانه و خاص برنامه ریزی می کند .

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین محمدباقر فرزانه در نشست هم اندیشی اساتید و ممتحنین دروس خارج حوزه علمیه خراسان همزمان با نخستین روز امتحانات شفاهی این مقطع تحصیلی گفت: در مجموعه حوزه با حساسیت خوبی کار می شود و فعالیت های مطلوبی در حال انجام است.

وی در ادامه به اهمیت دینداری پرداخت و با بیان اینکه هر چه از عمر بشریت می گذرد و تحولات و فراز و نشیب ها در زندگی اش پیش می آید، نیاز و عشق به دین با توجه به فطرت انسانی بیشتر می شود، گفت: به طور طبیعی هر چه این مسئله در جامعه بیشتر شود، بر خصومت با دین نیز افزوده می گردد و امور دینی سخت تر و حساس تر می شود.

امام جمعه موقت مشهد با اشاره به اینکه عالمان دین نخستین کسانی هستند که با افتخار به استنباط مسائل پرداخته و از دین تبلیغ و حراست می کنند، ابراز کرد: به همین جهت خصومت و دشمنی علیه این مجموعه بیشتر شده و امروز تخریب، ایجاد شبهه و تهمت افزایش یافته است که این امر مراقبت و آمادگی بیشتر را می طلبد.

دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان گفت: دشمن برای مشروعیت زدایی و ایجاد آشوب ها برای ناکارآمد نشان دادن نظام تلاش می کند و در این دو مورد در عرصه روحانیت به طور مخفیانه و خاص برنامه ریزی دارد.

حجت الاسلام والمسلین فرزانه با اشاره به اینکه دشمن به کسانی که دیانت را عین سیاست نمی دانند و معتقد نیستند که اسلام به حکومت نیاز دارد، دل بسته است، تاکید کرد: اگر نظام اسلامی نبود، نمی توانستیم به کشورهای مظلوم کمک کنیم. امروز دنیا از قدرت ایران شگفت زده است که به برکت نظام اسلامی می باشد.

وی، گروه دومی که دشمن به آنان دل بسته را کسانی دانست که به هیچ وجه حاضر نیستند از دین تعریف و تمجید کنند و در کنار آنان نیز گروه سومی وجود دارد که معتقدند اسلام با انقلاب دو مقوله جدا از یکدیگر هستند.

حجت الاسلام و المسلمین فرزانه با اشاره به اینکه سیاست یعنی فرد بداند که جامعه به چه سمتی حرکت می کند، با بیان اینکه در این فضا، شرایط و با وجود مسئولیت سنگین، نمی توان با مقدار کمی از معلومات دینی و اخلاق، حرکت خود را پیش ببریم، افزود: امروز هر چه حرکت انقلاب گام های بیشتری بر می دارد، نياز به اخلاق و معنویت بیش از پیش احساس می شود.

گفتنی است، امتحانات شفاهی خارج حوزه علمیه خراسان از اول تا ۱۰ تیرماه ۹۸ با حضور هزار و ۴۵۰ طلبه در قالب ۱۱ گروه امتحانی، در دو نوبت صبح و عصر، در محل مدرسه علمیه عالی نواب برگزار می شود.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha