جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام علی خادمی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: باید فعالیت مساجد استان در حوزه تعلیم و تربیت و تقویت اراده ملی و دینی بیش از پیش تقویت شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت اسلام علی خادمی، امروز در نشست خبری، با اشاره به ضرورت سادگی و آراستگی مساجد برای جذب مخاطب، اظهار کرد: در بسیاری از دستورات دینی و احادیث ائمه اطهار (ع) به طهارت، پاکیزگی و آراستگی عبادت‌کنندگان حاضر در مسجد سفارش شده؛ اما به‌ظاهر سازی و تجمل‌گرایی در فضای مسجد سفارشی نشده؛ به‌گونه‌ای که در روایات آمده هرچه میزان سادگی محل عبادت بیشتر باشد، روحیه عبادی و فروتنی در عبادت‌کننده بیشتر می‌شود.

وی افزود: باید تلاش شود کارکرد مسجد در حوزه تعلیم و تربیت، تقویت اراده ملی و دینی و رساندن مفاهیم اخلاقی و اعتقادی به جامعه جوان متقاضی بهبود بخشید.

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به اهمیت پرداختن به تعلیم نیروی انسانی به‌منظور ساماندهی مساجد در زمینه‌های گوناگون تربیتی و اعتقادی، تصریح کرد: ائمه جماعت به‌عنوان نیروی انسانی پای‌کار مساجد با توجه به داشتن علم و تجربه لازم به‌منظور هدایتگری افراد جامعه، می‌توانند به بهترین شکل مساجد را برای رساندن به اهداف تربیت و اعتقادی یاری کنند.

وی با بیان این‌که در این زمینه حوزه علمیه قم در حال برنامه‌ریزی به‌منظور تقویت اهداف اعتقادی و تربیتی مساجد کشور است، افزود: مدیران و شورای تصمیم‌گیری حوزه علمیه قم تصمیم دارند برخی از اساتید این حوزه را به شهرستان‌های پرجمعیت کشور به‌منظور تبیین و بهبود اهداف اعتقادی و تربیتی اعزام کنند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گفت: اساتید اعزامی از حوزه علمیه قم نقشی محوری در خصوص تعلیم و تربیت ائمه جماعت شهرستان‌ها و افراد تأثیرگذار مساجد شهرستان‌ها دارند که این رویه در خراسان شمالی هم پیگیری می‌شود.

 انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha