سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
طباطبایی

نماینده ولی فقیه دراستان اصفهان با انتقاد از بکارگیری برخی از افراد به عنوان سفیر و یا بازاریاب که زبان کشور هدف را نمی شناسند، گفت: متأسفانه برخی از سفیران به درستی انقلاب اسلامی را قبول ندارند و یا از روی نادانی با اقدامات و تصمیم های خود به کشور خیانت می کنند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، به نقل از دفتر امام جمعه اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه با اشاره به ضرورت بازاریابی در کشورهای مختلف برای افزایش نرخ صادرات غیرنفتی اظهار داشت: وزارت امور خارجه می تواند با استفاده از ظرفیت های دانشگاهی جمعی از سفیرها و رابطان اقتصادی متخصص، متعهد و معتقد به انقلاب اسلامی را تربیت کند و آنان را بر اساس توانمندی به کار گیرد تا روابط مختلف اقتصادی، سیاسی و غیره ایران و کشورهای هدف به خوبی برقرار شود.

وی با انتقاد از بکارگیری برخی از افراد به عنوان سفیر و یا بازاریاب که زبان کشور هدف را نمی شناسند، افزود: متأسفانه برخی از سفیران به درستی انقلاب اسلامی را قبول ندارند و یا از روی نادانی با اقدامات و تصمیم های خود به کشور خیانت می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: لازم است تا برای افزایش صادرات و تدوام آن از بازاریاب های مسلط به زبان کشور هدف و متخصص در این حوزه استفاده شود تا بدون هیچ مشکلی بتوانند بازارهای مختلفی را برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان کشورمان فراهم آورند. 

وی ادامه داد: مقاومت های منطقه ای ثمره ایستادگی شهدای ماست و امروز مبارزان یمنی و سایر گروه های مقاومت از شهدای ما الگو گرفته اند و آمریکایی ها از این روحیه در هراس هستند، افراد پاک به گفته قرآن همچون اصلی هستند که ریشه آن ثابت و محکم است و در هر زمان ثمره می دهد.

غلامرضا انصاری نیز در این دیدار با اشاره به نشست مشترک وزرای امور خارجه ایران و ترکیه در اصفهان گفت: این نشست مقدمه ای برای نشست عمان است.

وی افزود: آقای ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان ابتکاری به خرج داده است و گروهی را با حضور ایران، عمان، عراق، قطر و یکی دیگر از کشورهای منطقه تشکیل داده است که 3 کشور از این کشورها، جزو شورای همکاری خلیج فارس هستند، با تشکیل این گروه و به نوعی تشکیل جبهه ایران و ترکیه می توان تعادلی در مقابل کشورهای عربی ایجاد کرد. 

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه با بیان اینکه موقعیت سیاسی ایران در میان کشورهای مختلف شناخته شده است، گفت: ایران از نظر نظامی در مرحله ای است که هیچ معارضی در منطقه ندارد و حتی آمریکا نمی تواند هیچ نگرانی برای ما ایجاد کند و این موضوع از نظر سیاسی موضوعی ثابت شده است.

وی یادآور شد: تجارت خارجی ایران به دو بخش تقسیم شده است یکی محور اصلی همسایگان است که نیمی از تجارت خارجی ما با همسایگان است و بخش دیگر در حوزه شرق با کشورهایی همچون چین شکل گرفته است، در حال حاضر عراق، افغانستان و ترکیه محور فعالیت ما در میان همسایگان هستند و در بخش شرق با کشورهای چین و هند ارتباط خوبی داریم.

انصاری گفت: در حال حاضر سفیر زیر 27 یا 28 سال سابقه نداریم و همگی بر زبان کشور هدف آشنایی کامل داشته و تجربه کار اقتصادی دارند تا بتواند ارتباط لازم را برقرار کنند.

وی با بیان اینکه به واسطه تحریم های جدید فروش نفت ایران تقریباً از حالت رسمی خارج شده است، خاطرنشان کرد: وزارت خارجه و نفت برای فروش نفت در تلاش هستند تا راهکارهای مناسبی را برای فروش نفت در پیش گیرند، همچنین سیستم فعالی با چینی ها در حال شکل‌گیری است و در حوزه فروش گاز و فرآورده های نفتی به همسایگان در حال برنامه ریزی و تعریف ساز و کار رسمی هستیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha