شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نشست خبری دادستان قم

حوزه/ دادستان عمومی و انقلاب قم گفت: هیچ پروژه ای برای دستگاه قضایی خط قرمز محسوب نمی شود و آنچه که برای ما مهم است احیای حقوق مردم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»،، مهدی کاهه، دادستان عمومی و انقلاب قم پیش از ظهر امروز یکشنبه 2 تیرماه 1398 در نشست خبری که به مناسبت هفته قوه قضائیه و با حضور اصحاب رسانه در سالن جلسات دادستانی قم برگزار شد، بیان داشت: دستگاه قضایی با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب و سیاست های کلان قوه قضائیه در مسأله امنیت اقتصادی بسیار جدی است و با متخلفان با سرعت و شدت برخورد می کند.

وی به پروژه ساختمانی رضوان در قم اشاره کرد و افزود: این پروژه برای یک سال و دو سال اخیر نیست و حداقل 8 سال فعالیت داشته است و با توجه به شکایت مالباختگان از سویی و مدعی العموم بودن داستانی در این پرونده متخلفان دستگیر و حبس شده اند و به دنبال آن هستیم در کمترین زمان و اولین فرصت قانونی این پرونده را به ثمر برسانیم.

داستان عمومی و انقلاب قم با بیان این که دستگاه قضائی با همه کسانی که به دنبال ایجاد نگرانی در سطح جامعه و از بین بردن امنیت اقتصادی هستند برخورد قاطع دارد، ادامه داد: پرونده های اقتصادی دیگر نیز در دستور کار و در حال پیگیری است، اما آنچه که در پروژه رضوان مورد هدف ماست، احیای حقوق مالباختگان است و تا این حق احیا نشود برخورد قضایی پایدار خواهد بود.

وی عزم جدی، اعمال قانون و بازدارندگی را از مهم ترین تمهیدات دستگاه قضایی نسبت به آینده دانست و خاطرنشان کرد: ورود ما در زمینه پروژه مسکن جدی است و با این ورود برخی از پروژه ها نهایی شده و به صاحبان آن ها تحویل داده شد، که این برخورد سایر تعاونی ها را نیز به خودشان آورد.

کاهه تأکید کرد: هیچ پروژه ای برای دستگاه قضا خط قرمز نیست و آنچه که برای ما مهم است احیای حقوق مردم است.

وی در بخش بعدی سخنان خود به جرایم رانندگی اشاره کرد و گفت: در سال ۹۵ جرایم رانندگی استان قم در صدر جرایم این استان قرار داشت ولی در آمار بررسی شده ۲۸ درصد پرونده های تخلفات رانندگی در سال 97 کاهش یافته است که مهم ترین دلیل آن اعمال قانون، برگزاری کلاس های آموزشی و کشف و رفع نقاط حادثه خیز استان است.

داستان عمومی و انقلاب قم با بیان این که قم از حیث امنیت و با توجه به جایگاه استراتژیک، جمعیت متغیر اعم از زائر و مسافر و جمعیت ثابت با قومیت های مختلف در رتبه اول کشور قرار دارد، تصریح کرد: همچنین قم پایین ترین سطح جرایم خشن در کشور را دارد.

وی ناهنجاری های اجتماعی به ویژه عفاف و حجاب را خط قرمز دستگاه قضایی دانست و افزود: با کسانی که به صورت فردی یا سازمان یافته به ایجاد خلل در هنجارهای استان قم می پردازند، برخورد جدی خواهیم داشت تا بفهمند قم جای نفوذ نیست.

کاهه اظهار داشت: حفظ حجاب و عفاف برای مردان و زنان یک وظیفه و تکلیف همگانی بوده و فقط مختص زنان نیست، بلکه مردان نیز باید موارد را مراعات کنند، چون گستره امر به معروف و نهی از منکر دربردارنده کل جامعه است و شامل همه افراد می شود و همت عمومی را می طلبد.

وی در پایان گفت: ایجاد امنیت اقتصادی و مقابله با هر گونه قانون گریزی و کارشکنی در دستور کار دستگاه قضا قرار دارد.

313/60

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha