جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نماینده آیت الله سیستانی در اروپا از جمعیت جوانان حسینی در جزیره رئونیون آفریقا بازدید کرد

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید مرتضی کشمیری نماینده حضرت آیت الله سیستانی در اروپا در بازدید از جمعیت جوانان حسینی در جزیره رئونیون خطاب به این جمعیت گفت: برای مهمانان خود توضیح دهید که اسلام دین رحمت، محبت، صلح و آرامش برای تمامی بشریت است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید مرتضی کشمیری نماینده حضرت آیت الله سیستانی در اروپا در بازدید از جمعیت جوانان  حسینی در جزیره رئونیون خطاب به این جمعیت گفت: برای مهمانان خود توضیح دهید که اسلام دین رحمت، محبت، صلح و آرامش برای تمامی بشریت است و فرقی بین دین، رنگ و نژاد قائل نیست و شعار آن این  است که «مردم دو گروه اند؛ یا برادر دینی تو هستند یا همانند تو در خلقت هستند».

جزیره رئونیون یکی از جزیره های فرانسه در آفریقاست که شمار زیادی از پیروان اهل بیت (علیهم السلام) در آن ساکن هستند

در این جزیره مراکز متعددی وجود دارد که در آنها مناسبت های دینی برگزار می شود و همچنین مسجد بزرگی ساخته شده که در آن نماز جمعه و جماعت با حضور جمع زیادی برپا می شود.

معرفی امام حسین (ع) با شعار "امام حسین کیست؟"

جمعیت جوانان حسینی از رده سنی 15 تا 30 سال تشکیل شده که اقدام به جمع آوری کمک های مردمی کرده و دو بار در سال تحت شعار "امام حسین کیست؟" به تمامی مردم غذا می دهند.

این جمعیت از این طریق به معرفی مظلومیت امام حسین (ع) و اینکه آن حضرت به حق و برای یاری مظلوم مبارزه با فساد قیام کردند، می پردازند، لذا لباس آنان یک پیراهن قرمز است.

سید کشمیری به این جمعیت گفت: به مردم بیاموزید که اسلام با خشونت، تعصب، کشتار و تجاوز به دیگران مخالف است و این دین بر اساس تعامل محبت آمیز با تمامی مردم پایه ریزی شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha