پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ازدواج آسان

حوزه/معاون امور بانوان نمایندگی آستان قدس رضوی در استان البرز گفت: طرح حسنی با محوریت سنت حسنه ازدواج ، شناسایی واسطه گران ازدواج و تامین جهیزیه در دستور کار این معاونت قرار دارد.

ناهید شکریان، معاون امور بانوان نمایندگی آستان قدس رضوی در استان البرز و مدیر مدرسه علمیه خواهران شهید مطهری(ره) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» گفت: کانون های خادمیاری رضوی در راستای خدمت به مردم تاسیس  شده اند و تا آنجا که می دانیم هیچ جایگاهی از لحاظ معنوی بالاتر از خدمت در بارگاه ملکوتی امام رئوف(ع) نیست.

معاون امور بانوان نمایندگی آستان قدس رضوی در استان البرز ادامه داد: یک خادمیار با تمام عناوین و سمت های دنیوی که دارد می تواند به عنوان خادم امام رضا(ع) مشغول فعالیت در عرصه های مختلف شود.

وی با تاکید بر این نکته که این خدمت فقط مختص به حرم مطهر رضوی نیست، افزود: حضور در حرم مطهر امام رضا(ع) یک عشق و دلدادگی حتمی است، ولی اگر تبسمی بر لب های یک مستمند، محروم و یا یک یتیم بنشیند و یا گرهی از کار یک همنوع باز شود، بالاترین خدمت محسوب می شود. از این رو کانون تخصصی در حوزه بانوان و خانواده با هدف ترویج و اشاعه فرهنگ رضوی و تبیین و تعالی زن مسلمان انقلابی در تمام عرصه ها و همچنین تحکیم و تعالی بنیان خانواده تشکیل شده است.

معاون امور بانوان نمایندگی آستان قدس رضوی در استان البرز ادامه داد: این معاونت حول دو محور زن و خانواده فعالیت می کند و مهمترین هدف و رسالت این مرکز شامل ترویج و توسعه فرهنگ رضوی، تحکیم و تعالی خانواده و محرومیت زدایی را شامل می شود.

شکریان با اشاره به سایر برنامه های معاونت امور بانوان نمایندگی آستان قدس رضوی در استان البرز گفت:  فعالیت های مطالعاتی در حوزه زن و خانواده تبیین و تعالی زن مسلمان انقلابی، برگزاری سلسله نشست های برهان با موضوع "بانوان انقلابی و ترویج و اشاعه سبک زندگی رضوی" در میان بانوان که یک طرح کشوری است در این معاونت اجرا می شود.

مدیر مدرسه علمیه شهید مطهری کرج با اشاره به یک طرح کشوری دیگر، اظهار کرد: خدمات تخصصی مشاوره ای و تربیت مشاوران با رویکرد دینی و زندگی به سبک رضوی با عنوان  طرح یاس رضوی به همراه تعامل با حوزه های علمیه خواهران کل کشور در دستور کار معاونت امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی قرار دارد.

ساماندهی و شناسایی واسطه گران ازدواج

وی خاطر نشان کرد: تشکیل کانون روحانیون خادمیار خانواده رضوی، تعامل با طلاب خواهر حوزه های علمیه استان البرز و  شناسایی واسطه گران و تسهیل دهندگان ازدواج از دیگر برنامه های این معاونت در استان البرز است.

 

تشکیل اتاق فکر با حضور بانوان فرهیخته

شکریان با بیان اینکه تشکیل کارگروه و اتاق فکر با حضور بانوان فرهیخته استان البرز در حال پیگیری است، ادامه داد: اجرای طرح مهارت ورزی و توانمند سازی زوجین جوان در قالب طرح زندگی به سبک رضوی و طرح حسنی(سنت حسنه ازدواج، واسطه گری و تامین جهیزیه ) ویژه زوجین جوان در راستای ترویج فرهنگ ازدواج به سبک رضوی اجرا می شود.

معاون امور بانوان آستان قدس رضوی در استان البرز با معرفی یکی دیگر از طرح های این معاونت، گفت: طرح "وقف در گردش" یکی دیگر از طرح های فرهنگی امور بانوان استان البرز است که در این طرح زندگینامه شهدا و کتبی که در رابطه با سبک زندگی ائمه اطهار (ع) و همچنین کتب تربیتی فرهنگی است به صورت رایگان در اختیار عموم قرار داده می شود و به نوعی وقف در گردش است و به صورت دست به دست می چرخد.

شکریان در پایان گفت:  دیدار با خانواده معظم شهدا، جذب دختران جوان و هدایت آنها به سمت سبک زندگی رضوی، برگزاری مراسمات و اعیاد بزرگ با حضور بانوان استان،دوره تربیت پژوهشگر با رویکردی بر نقد تصوف، ویژه بانوان و تعامل با حوزه های علمیه خواهران از دیگر برنامه های معاونت امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی در استان البرز است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمد IR ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    5 0
    دخترخوب سراغ دارید
    • K1 IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
      0 0
      خخخخخخخخخخخ،اگع پیدا کردی سلام ماراهم برسان
  • مریم IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    0 0
    خوش اخلاق باشه
  • مریم IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
    0 0
    خوش اخلاق باشع
    • K1 IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
      0 0
      هههههههههههعههههههعهههههه
  • فاطمه IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
    0 0
    سلام من دختری محجبه هستم که درخانواده ای مذهبی زندگی میکنم ودوس دارم همسرایندبم مذهبی باشه