پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
شیخ احمد قطان روحانی اهل سنت لبنان

حوزه/ شیخ احمد قطان رئیس جمعیت "قولنا و العمل" لبنان ضمن محکوم کردن هجمه جهانی علیه ایران گفت: آن‌ها می خواهند ایران را دشمن اهل‌سنت و کشور های حاشیه خلیج فارس جلوه دهند و این به خاطر حمایت ایران از فلسطین و جنبش‌های مقاومت است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شیخ احمد قطان رئیس جمعیت "قولنا و العمل" لبنان بر لزوم تحکیم پیوند های برادری و محبت بین ما و دوری از طایفه گری و فرقه گرایی تاکید کرد.

وی اشاره کرد: جمهوری اسلامی ایران با آمریکا، اسرائیل و دشمنان اسلام می جنگد، لذا ما به وحدت میان مسلمانان دعوت می کنیم و این وحدت در واقع همان دین است.

* علت هجمه جهانی علیه ایران

شیخ قطان ضمن محکوم کردن هجمه جهانی علیه ایران، اشاره کرد: آنهاا می خواهند جمهوری اسلامی ایران را دشمن اهل سنت، کشور های حاشیه خلیج فارس و مسلمانان جلوه دهند و این به خاطر حمایت ایران از فلسطین و جنبش های مقاومت است.

روحانی اهل سنت لبنان تاکید کرد: ما در لبنان باید قدردان ایران باشیم؛ چرا که ایران از طریق مقاومت از لبنان حمایت می کند.

مقاومت از تمامی طایفه ها و مذاهب حمایت می کند

وی افزود: این مقاومت است که از ما حمایت می کند و هیچ وقت میان سنی، شیعه، مسیحی و دروزی فرقی قائل نشده و از همه آن ها دفاع کرده است.

شیخ قطان با طرح این سئوال که اگر تکفیری ها وارد لبنان شوند آیا بین طایفه ها و مذهب ها و شهر ها فرقی قائل می شوند؟ اظهارداشت: پس این جنگ علیه کل اسلام است و قبل از شیعه، اهل سنت و جنبش های مقاومت، فلسطین را هدف قرار می دهد.

وی هدف از برگزاری کنفرانس منامه را حذف مسئله فلسطین دانست و بر لزوم وحدت اسلامی به عنوان سبب برای آزادی فلسطین تاکید کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha