پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
دیدار رئیس فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای کشور با آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه با بیان این که حوزه علمیه حوزه علمیه برای ترویج فرهنگ و اخلاق درورزش تلاش می کند گفت: حوزه علمیه در نظر دارد، با ایجاد مراکز فرهنگی ورزشی در کشور به نام مراکز مفتاح قدم ویژه ای برای ترویج ورزش باستانی در کشور بردارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، آیت الله علیرضا اعرافی دردیدار منعم مدیر کل ورزش و جوانان استان قم و جوهری ریاست فدراسیون ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی که به مناسبت هفته ورزش زورخانه و کشتی پهلوانی در مرکز مدیریت حوزه های علمیه در قم برگزار شد، گفت: در فقه سلامت جسمانی جایگاه خاصی دارد  و روحانیت علاوه بر اهمیت بر سلامت جسمانی خود، وظیفه تبلیغ و گسترش سلامت جسمانی جامعه را نیز بر عهده دارد.

مدیر حوزه های علمیه  افزود: روحانیت می بایست پاسدار فرهنگ معنوی و اخلاق  در ورزش باشد و ورزش های زورخانه ای  و بومی  در ایران در اولویت کار حوزه علمیه بوده  که در زمینه  ترویج  فرهنگ و اخلاق در ورزش  اقداماتی نیز صورت گرفته است.

وی بیان داشت: حوزه علمیه  در نظر دارد با ایجاد مراکز فرهنگی ورزشی در کشور به نام مراکز مفتاح قدم ویژه ای برای ترویج ورزش باستانی در کشور بردارد.

 منعم مدیر کل ورزش و جوانان استان قم نیز در این  دیدار عنوان کرد: هفته پهلوانی  بهانه ای شد تا بتوانیم روحیه پهلوانی  را در ورزش پرورش دهیم ، که ورزش باستانی  نماد تاریخ و فرهنگ  کشور ایران میباشد که در این راستا اداره ورزش و جوانان اقدام به ساخت مجموعه ورزشی پیامبر اعظم (ص) نموده که  که آکادمی ورزش باستانی شهید سلیمانیان  اماده  برگزاری مسابقات و میزبانی های ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی در سطح بین الملل میباشد .

وی افزود: در سطح استان چند سالن زورخانه ای دیگر نیز به بهربرداری رسیدند و در اختیار عموم مردم و جامعه ورزش پهلوانی قرار گرفته است.

 خاطرنشان می شود:  در این دیدار راه های  گسترش ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی و همچنین گسترش فرهنگ و اخلاق منش پهلوانی در ورزش و همچنین افزایش سلامت جامعه  و همچنین ارتباط بین ورزش و جامعه حوزه علیمه  جهت تلفیق معنویت و اخلاق با ورزش مورد بررسی قرار گرفت.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha