شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
 شهردار انتاریو کمپینی برای کمک به مسلمانان آسیب دیده راه انداخت

حوزه/ درحالی که طبق قانون جدید کارکنان مسلمان دیگر اجازه حجاب یا همراه داشتن نمادهای مذهبی در محل کار را ندارند، شهرداری در برمپتون در انتاریو کمپینی برای استخدام کارکنان آسیب دیده راه انداخت.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از CBC، شهردار برمپتون در انتاریوی کانادا کمپین جدیدی برای استخدام کارکنانی که در اثر تصویب قانون چالش برانگیز اسلام هراسانه در استان کبک این کشور آسیب دیده اند راه اندازی کرده است.

قانون «منع نمادهای مذهبی» (که به قانون 21 معروف می باشد) کارکنان ادارات قضات، وکلا، افسران پلیس و معلمان را از داشتن حجاب در محل کار منع می کند. براساس این قانون که  اخیرا در کبک به تصویب  از این پس افراد مذهبی به ویژه زنان مسلمان و محجبه اجازه داشتن پوشش اسلامی و همراه داشتن نمادهای دینی در محل کار را نخواهند داشت.

پاتریک براون شهردار برمپتون و رهبر سابق حزب محافظه کار پیشرو در انتاریو در این باره گفت: ما باید پیامی قدرتمندانه به طرفداران این قانون (قانون سکولاریسم) در کبکب بفرستیم. این قانون تجاوز به آزادی مذهب و نقض منشور حقوق و آزادی های کانادا محسوب می شود.

در کمپین جدید نیروهای پلیس که شغل شان را در کبک از دست بدهند می توانند در انتاریو به کار مشغول شوند.  مرکز فرهنگی اسلامی کبک از این اداره پلیس به خاطر پذیرش نیروهای پلیس تشکر کرد.

* قانون منع نمادهای مذهبی مانع پیشرفت پیروان ادیان است

در بیانیه براون برای مخالفت با این قانون آمده است: منع نمادهای مذهبی موجب میشود مسلمانان، یهودیان، سیک ها و پیروان دیگر ادیان که نمادهای مذهبی به همراه دارند از پیشرفت در مشاغل در بخش های دولتی ناکام شوند.

گفتنی است هفته گذشته قانون 21 در پارلمان ملی کبک به تصویب رسید. این قانون توسط دولت ائتلاف اوانیر کبک ارائه شده بود. قانون جدید در کبک نه تنها مسلمانان را محدود کرده بلکه سبب وقوع رفتارهای اسلام هراسی علیه مسلمانان به ویژه بانوان مسلمان در این کشور نیز شده است.

طبق آخرین آمارگیری های تخمیی ملی در سال 2011، کشور کانادا نزدیک به 1 میلیون و 54 هزار مسلمان دارد و تقریبا 3.2% ساکنین این کشور مسلمانان هستند. دین اسلام دومین دین این کشور پس از مسیحیت محسوب می شود.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha